رسوم مشترک ماه رمضان ایران و عراق

سه شنبه 16 فروردین 1401 - 16:21:35
رسوم مشترک ماه رمضان ایران و عراق

رسم و رسوم مشترک ماه رمضان میان دو ملت ایران و عراق به قدری شبیه هم است که آثار آن را در خانه‌های مردم این کشور می توان مشاهده کرد.

تهران- الکوثر: ماه مبارک رمضان ریشه در فرهنگ و ایمان مسلمانان در سرتاسر جهان داشته و هر کشور و سرزمینی آداب و رسوم ویژه ای برای ایام ماه مبارک رمضان دارد. یکی از بهترین نمونه های فرهنگ رمضان از کشور عراق سرچشمه می گیرد.

 عراقی ها اهمیت زیادی به ماه رمضان می دهند. آن ها پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به بازارها رفته و خریدهای لازم برای تهیه افطار و سحری را انجام داده  و شیرینی ها و شربت های مخصوصی برای رمضان تهیه می کنند.

عراقی ها معمولا پیش از آغاز ماه رمضان به خرید می شتابند و مواد مورد نیاز برای تهیه افطار و سحری به ویژه حبوبات، عدس، برنج، ادویه جات، خرما، آجیل، گوشت و مرغ و غیره را تهیه می کنند تا با استفاده از آن ها غذاهای سنتی و شیرینی ها و شربت های مخصوص این ایام را تدارک ببینند.

یکی از سنت های مهم رمضان صله رحم بین خویشاوندان، همسایگان و دید و بازدید است. که در ایام جنگ به دلیل ناامنی ها این سنت دیرینه  به شدت  آسیب دید.

دو کشور ایران و عراق که تا حدودی ریشه های فرهنگی نزدیکی را به یکدیگر دارند که معرفی آداب و رسوم مشترک بین این دو ملت در ماه رمضان در قالب ویدئویی کوتاه قابل مشاهده است.
به خانه یکی از شهروندان عراقی به نام ابو حیدر برای افطار دعوت شدیم. همسر ابو حیدر یک زن ایرانی است که توانسته در طول حضورش در عراق هم با فرهنگ مردم این کشور خو بگیرد و هم خانواده شوهر را با فرهنگ ایرانی آشنا کند.

 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 16 فروردین 1401 - 13:0:27