توافقی غیرعادی میان نخست‌وزیران چرخشی رژیم اسرائیل درباره ایران

سه شنبه 16 فروردین 1401 - 11:31:25
توافقی غیرعادی میان نخست‌وزیران چرخشی رژیم اسرائیل درباره ایران

تهران- الکوثر:  تلویزیون رژیم صهیونیستی از توافقی استثنائی میان نخست‌وزیر فعلی این رژیم و نخست‌وزیر بعدی بر سر پرونده ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان خردادماه گذشته (۱۴۰۰) «نفتالی بنت» سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد و مدت ۱۲ ساله نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» به پایان رسید.

نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از آن در خرداد ۱۴۰۲ «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» (آینده‌ای هست) نخست‌وزیری را بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.

در همین رابطه کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (دیشب) گزارش کرد، نفتالی بنت نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با یائیر لاپید وزیر خارجه و نخست‌وزیر بعدی بر اساس توافق اولیه، به توافقی درباره پرونده هسته‌ای ایران رسیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، این دو توافق کرده‌اند در صورتی اجرای توافق تناوبی اولیه، پرونده ایران همچنان در زمره اختیارات نفتالی بنت باقی بماند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی این توافق را توافقی استثنائی خواند زیرا مسایل مربوط به ایران همواره منوط به تصمیم نخست‌وزیر بوده اما توافق این دو، پرونده ایران را از سلطه مطلق نخست‌وزیر خارج می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، توافق میان لاپید و بنت ابعاد سیاسی دارد، از زمان تشکیل کابینه ائتلافی بسیاری می‌پرسند آیا این منطقی است که بنت پس از دو دو سال نخست‌وزیر بودن به عنوان بالاترین پست سیاسی در اسرائیل، به منصب وزیر داخلی راضی باشد. اما با توافق جدید و سپردن پرونده ایران به بنت حتی پس از نخست‌وزیری این مشکل حل می‌شود.

در همین رابطه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با «نارندرا مودی» همتای هندی خود در زمینه چشم انداز احیای توافق هسته‌ای ایران و چالش‌های منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کرد. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 16 فروردین 1401 - 11:31:18