زلنسکی چند روز پیش از حمله روسیه پیشنهاد صلح را رد کرد

دو شنبه 15 فروردین 1401 - 14:40:0
زلنسکی چند روز پیش از حمله روسیه پیشنهاد صلح را رد کرد

تهران - الکوثر : رسانه آمریکایی اسنادی از نقش رئیس جمهور اوکراین در شروع حمله روسیه به این کشور را افشا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پس از گذشت چهل روز از حمله روسیه به اوکراین و به جای ماندن تلفات انسانی و خسارت های گسترده در اوکراین، به تازگی روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی افشا کرد، صدراعظم آلمان تنها چند روز پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین فرصتی برای صلح پیشنهاد کرد اما رئیس جمهوری اوکراین این پیشنهاد را نپذیرفت.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین نوشت، اولاف شولتس صدراعظم آلمان آخرین تلاش خود را برای سازش بین مسکو و کی‌یف کمتر از یک هفته پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین انجام داد.

شولتس در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ به زلنسکی گفت که اوکراین باید تمایلش برای پیوستن به ناتو را کنار بگذارد و بی طرفی را به عنوان بخشی از یک توافق گسترده‌تر امنیت اروپایی بین غرب و روسیه اعلام کند.

این روزنامه همچنین مدعی شد که "این پیمان توسط ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا امضا خواهد شد که به طور مشترک امنیت اوکراین را تضمین می‌کنند."

با این حال زلنسکی این پیشنهاد را برای سازش و اجتناب از تقابل نپذیرفت و گفت که اکثر اوکراینی‌ها می‌خواهند به ناتو ملحق شوند.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین نوشت: پاسخ زلنسکی باعث شد تا مسئولان آلمانی نگران شوند که شانس‌ها و فرصت‌ها برای صلح در حال ناپدید شدن هستند.

شولتس و زلنسکی ۱۹ فوریه همچنین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر ملاقات کردند و در آن هر یک سخنرانی کردند.

روسیه ۲۴ فوریه سال جاری به اوکراین حمله کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 15 فروردین 1401 - 14:24:4