دیدار امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی

جمعه 5 فروردین 1401 - 7:58:53
دیدار امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها با مقامات لبنان با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه و پس از سوریه، روز پنجشنبه وارد بیروت شد، پنجشنبه شب با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 

وی پیش از این نیز با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و عبدالله بو حبیب همتای لبنانی و همچنین با شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در بیروت دیدار و گفت‌‌وگو کرده بود. 

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در اظهاراتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در بیروت هستیم برای اینکه رابطه دو کشور ممتاز است و به صورت مستمر با مقامات عالی لبنان در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای را داریم.

وی افزود: از آخرین سفری که به بیروت داشتم تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده که ضروری است با اهتمامی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد، مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات عزیز لبنان داشته باشیم.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان بعد از تصدی سمت وزارت خارجه ایران است. وی 6 اکتبر 2021 به بیروت سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان همچنین 20 فوریه 2022 در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد و میقاتی در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی گفت که مردم و دولت لبنان حمایت‌های ایران از ثبات و آرامش در این کشور را فراموش نخواهند کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه نیز در سوریه با بشار اسد رئیس جمهور، فیصل المقداد وزیر خارجه و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 5 فروردین 1401 - 7:58:46