کشته شدن فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در یمن

پنج شنبه 4 فروردین 1401 - 12:48:33
کشته شدن فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در یمن

تهران- الکوثر: رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن با تایید کشته شدن «ثابت جواس» فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در یمن تاکید کرد انتقام خون «حسین بدرالدین الحوثی» بنیان‌گذار جنبش انصارالله و سایر شهدای این جنبش گرفته شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالقادر المرتضی در توییتی با قرار دادن تصویر «ثابت جواس» که متهم به دست داشتن در قتل «حسین بدرالدین الحوثی» است، در کنار تصویر وی، این آیه سوره سجده را نوشت: «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُون» (مسلّماً ما از مجرمان انتقام می گیریم!) که اشاره به گرفتن انتقام خون بنیان گذار جنبش انصارالله دارد.

سید حسین بدرالدین الحوثی رهبر و بنیان‌گذار جنبش انصارالله یمن طی درگیری های سال ۱۳۸۵ به دست ارتش علی عبدالله صالح رئیس جمهور معدوم این کشور، به قتل رسید.

پیش تر رسانه ها گزارش داده بودند، سرلشکر «ثابت جواس» فرمانده محور عملیاتی العند ائتلاف سعودی به همراه ۲ تن دیگر بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک مرکز امنیتی در ورودی شهر الخضراء واقع در شمال عدن کشته شدند.

هنوز فرد یا گروهی به صورت رسمی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 4 فروردین 1401 - 9:44:54