نامزد کنگره آمریکا : ترور قاسم سلیمانی جنایت جنگی بود

سه شنبه 2 فروردین 1401 - 8:43:51
نامزد کنگره آمریکا : ترور قاسم سلیمانی جنایت جنگی بود

تهران - الکوثر : یکی از نامزدهای کسب کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «جنایت جنگی شنیع» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جیافری ام یانگ» که قرار است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برای کسب کرسی ایالت «کنتاکی» با «اندی بار» رقابت کند در توییتر همچنین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل تجاوزگری علیه یمن، ایران و عراق «جنایتکار جنگی» خواند.

به تازگی گزارش‌هایی منتشرشده که نشان می‌دهند دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» مقام‌های دولت ترامپ را که در صدور دستور ترور برای سردار سلیمانی نقش داشته‌اند تحت حفاظت 24 ساعته قرار داده است.

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که برای محافظت 24 ساعته از مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و برایان هوک نماینده ویژه ایران در دولت دونالد ترامپ ماهانه 2 میلیون دلار هزینه می کند.

پیش از این، شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا گزارش داد دولت جو بایدن برای برایان هوک و مایک پمپئو، مقامات سابق دولت دونالد ترامپ و از عاملان ترور سردار سلیمانی تدابیر 24 ساعته امنیتی اندیشیده است.

روزنامه انگلیسی گاردین پیشتر نوشته بود: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از ماه ها پیش از ترور سردار قاسم سلیمانی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به این اقدام تشویق و ترغیب می کرد.

پمپئو، ترور سردار قاسم سلیمانی را با بهانه‌ی این که وی تهدید فوری برای منافع ایالات متحده بوده، توجیه کرد.

این در حالیست که اگنس کالامارد بازرس سازمان ملل متحد در ماه جاری (ژوئیه) با غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام کرد که هیچ مدرک و سندی برای اثبات این ادعای پمپئو وجود ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 فروردین 1401 - 8:43:45

پربازدیدها