واکسن برکت بین المللی شد

پنج شنبه 26 اسفند 1400 - 12:24:19
واکسن برکت بین المللی شد

تهران - الکوثر : با صادرات واکسن ایرانی " کوو ایرانی برکت"، به نیکاراگوئه واکسن برکت بین المللی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بعد از قرار گرفتن واکسن برکت در مسیر جهانی شدن و اعلام نیاز اضطراری کشور نیکاراگوئه، با امضای تفاهم نامه از این پس واکسن برکت به این کشور صادر خواهد شد.

"حمیدرضا جمشیدی "  رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در مراسم امضای تفاهم نامه ارسال واکسن برکت به کشور نیکاراگوئه گفت: بعد از اینکه ظرفیت تولیدی برکت به ۶۰ میلیون رسید و نیاز کشور به واکسن کووید مرتفع شد، حجم زیادی از واکسن بصورت ذخیره داریم که از این فرصت  استفاده کرده و گام‌های بعدی برای صادرات بر می‌داریم.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت افزود : نزدیک به ۶۰ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و در حال اخذ مجوز واکسن امیکرون از وزارت بهداشت هستیم که فرصت خوبی برای حضور قدرتمند ایران برای صادرات واکسن در دنیا است. 

جمشیدی همچنین  گفت: با کشور  نیکاراگوئه به این نقطه رسیده ایم و امروز در مرحله امضای تفاهم نامه هستیم و  از ۵ کشور دیگر هم درخواست رسمی داشته ایم و در حال مذاکره هستیم.

امضای این تفاهم نامه در مراسم رسمی با حضور " ایساک لنین برآوو "  سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران  و "محمد حسین نیکنام  " معاون بین الملل وزیر بهداشت انجام گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 اسفند 1400 - 12:24:13