واکسن نزده‌ها چند درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؟

شنبه 21 اسفند 1400 - 11:43:13
واکسن نزده‌ها چند درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؟

تهران- الکوثر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در مجموع ۲۶ درصد از جمعیت کشور شامل کودکان زیر ۱۲ سال و دیگر گروه‌های هدف اصلا واکسن نزده‌اند که این خود می‌تواند برای این بخش‌ از جمعیت کشور بسیار خطرناک و در واقع نگران‌کننده باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آمار کلی تعداد افراد واکسن زده در کشور گفت: براساس آمارهای موجود در حال حاضر ۹۱ درصد از جمعیت هدف کشور دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در این زمینه آمار نسبتا خوبی است اما می‌بایست در دز دوم و سوم نیز به چنین آماری برسیم تا زمینه ایمنی بیشتر در جامعه نیز فراهم شود. 

شیراوژن درباره تزریق واکسن در دزهای دوم و سوم در گروههای هدف این آمار را ارایه داد و اظهار داشت: اکنون در دز دوم ۸۰ درصد و دز سوم حدود ۳۰ درصد جمعیت هدف تزریق واکسن کرونا را انجام داده‌اند که باید برای ایمنی بیشتر مردم برای تکمیل واکسن خود در دزهای دوم و سوم سریع اقدام کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی که چند درصد جمعیت کشور هنوز واکسن نزده‌اند تصریح کرد: بخشی از جمعیت کودکان زیر پنج سال و بخشی از کودکان ۵ تا ۱۲ سال در کشور وجود دارند که متاسفانه به دلیل اینکه واکسن زدن این کودکان دیر انجام شد و درصدی از سنین مختلف در گروه‌های هدف تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند که باید این افراد نیز برای داشتن ایمنی و بالا رفتن آمار واکسیناسیون و کاهش افراد واکسینه نشده هرچه سریعتر به این جمعیت بالای افراد واکسینه شده بپیوندند.

شیراوژن خاطرنشان کرد: البته تعدادی از افرادی که مدت زمانی از واکسن آنها گذشته باشد نیز می‌توانند در معرض خطر ابتلا به این سویه باشند چون ممکن است بیش از سه ماه یا ۱۰۰ روز از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته باشد که این موضوع باعث می‌شود که سطح ایمنی در دز اول و دوم در این افرد پایین آید. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت کنونی امیکرون در کشور گفت: با وضعیتی که  در حال حاضر کشور در زمینه امیکرون دارد، خوشبختانه ما تقریبا قله و پیک بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم چون آمارها نشان می‌دهد که میزان ابتلا و بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی نزولی شده است.

وی درباره میزان فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در سویه امیکرون اظهار داشت: اما میزان فوتی هنوز روند نزولی ندارد و معتقدیم که این روند فوتی‌ها با تاخیر نزولی می‌شود که امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار فوتی‌ها و روند نزولی آن باشیم.

شیراوژن ادامه داد: اگر با همین میزان رعایتی که مردم از نظر شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند و حتی درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز روند مطلوب‌تری داشته باشد، به طور یقین پیک ششم را پشت سر خواهیم گذاشت ولی اگر مردم رعایت نکنند یا از واکسیناسیون خودداری کنند ممکن است پیک همچنان ادامه داشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 21 اسفند 1400 - 11:42:17