دیدار هیات علمای اهل تسنن ایران با بشار اسد

چهار شنبه 18 اسفند 1400 - 13:42:44
دیدار هیات علمای اهل تسنن ایران با بشار اسد

تهران - الکوثر : هیاتی از علمای اهل تسنن جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «بشار اسد»رئیس جمهور سوریه و هیات علمای اهل تسنن جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تاکید بر اهمیت ادامه سفرهای متقابل هیات‌های علمای مسلمان میان دو کشور ، اینگونه سفرها را برای گفتگوی سازنده میان نخبگان ایران و سوریه اثرگذار ارزیابی کرده تا هم نقاط ضعف شناسایی شود و هم به انسجام بیشتر امت اسلامی برای مقاومت در برابر توطئه های غرب کمک کند.

«بشار اسد» در این دیدار درباره نقشه تفرقه افکنانه غرب بین مسلمانان در کشورهای مختلف تصریح کرد، باید واژگان، شیوه ها و رفتار غربی ها را در این زمینه مورد بررسی قرارداد و درقبال آن واژگان فریبنده مانند لیبرالیسم جدید هوشیار بود، چرا که هدف آنها تضعیف و ایجاد خلل در جامعه است تا زمینه برای گسترش تفکراتشان فراهم شود.

بشار اسد خاطر نشان کرد، ما مسلمانان اشتراکات زیادی داریم که با تکیه بر آنها می‌توانیم در برابر توطئه تفرقه آمیز غرب ایستادگی کنیم و در این زمینه علمای مسلمان مسئولیتی بس سنگین بر دوش می کشند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه اندیشه مقاومت در سایه اعتقاد و باورهای مذهبی شکل می گیرد، گفت، غرب برای ضربه زدن به جامعه اعتقادات مردم را هدف قرار می دهد تا جامعه را مختل و اراده مردم را تضعیف کند.

اعضای هیات علمای اهل تسنن ایران نیز در این دیدار از سوریه به عنوان یکی از کشورهای مهم جبهه مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیستها نام بردند و استقامت مردم و دولت سوریه در برابر کج اندیشان تکفیری از قبیل داعش و جبهه النصره را ستودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 اسفند 1400 - 13:42:33

دسته بندی :