کارایی واکسن پاستوکووک در مقابله با سویه جدید کرونا

یک شنبه 15 اسفند 1400 - 17:42:34
کارایی واکسن پاستوکووک در مقابله با سویه جدید کرونا

تهران - الکوثر : رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، واکسن پاستوکووک در مقابله با سویه‌های جدید ویروس کرونا از جمله امیکرون کارا و موثر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «علیرضا بیگلری» رئیس انستیتو پاستور ایران  افزود: این واکسن ایمنی سلولی بدن را تحریک می کند و به همین دلیل می تواند با سویه های جدید از جمله امیکرون مقابله کند.

بیگلری گفت: محققان انستیتو پاستور فعالیت خود را برای ساخت واکسن پاستوکووک به منظور مقابله با سویه جدید امیکرون آغاز کرده بودند، اما نتایج تحقیقات نشان داد که نیازی به این کار نیست و پاستوکووک می تواند با سویه جدید امیکرون مقابله کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه این واکسن در کوبا به افراد بالای دو سال تزریق شده است، خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان کمتر از دو سال بسیار بیشتر از کودکان بالاتر از دو سال است؛این موضوع نشان دهنده تاثیر بسیار خوب این واکسن است.

بیگلری افزود: تا چندی قبل در کوبا واکسن پاستوکووک به کودکان بالای دو سال تزریق می شد، اما مدتی است کودکان یک تا دو سال هم وارد طرح واکسیناسیون کرونا شده اند و واکسن به این کودکان هم تزریق می شود. 

پاستوکووک تنها واکسن ایرانی است که مطالعه بالینی آن در ۲ کشور انجام شده است.

این واکسن همچنین در ۲ کشور دیگر، ونزوئلا و نیکاراگوئه مجوز مصرف گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 اسفند 1400 - 17:42:25