خطیب زاده: همه ایرانیان، اوکراین را ترک کنند

پنج شنبه 12 اسفند 1400 - 12:11:35
خطیب زاده: همه ایرانیان، اوکراین را ترک کنند

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه مراحل اول و دوم خروج ایرانیان از اوکراین به پایان رسیده است، تاکید کرد: همه ایرانیان، اوکراین را ترک کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران چهارشنبه شب در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه اول تلویزیون ایران با اشاره به اینکه تعدادی از ایرانیان در شهر‌های مختلف اوکراین به صورت پراکنده با خواست خودشان باقی مانده‌اند، افزود: وزارت امورخارجه ایران از همه ایرانیان مقیم اوکراین خواسته است این کشور را ترک کنند و بیش از این در اوکراین باقی نمانند.
خطیب زاده تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های میدانی از مرز‌های مختلف اوکراین از جمله لهستان، رومانی، مولداوی و مجارستان، رفت و آمد‌ها در این مرز‌ها آرام انجام می‌شود و بحران اولیه در مورد ایرانیان تقریباً تمام شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه تلاش می‌شود یک پرواز دیگر برای روز جمعه آماده شود، افزود: تاکنون فقط در شهر "ورشو" لهستان و شهر‌های مرزی حدود ۶۰۰ نفر از ایرانیان اسکان داده شده اند و پذیرایی می‌شوند.  
روسیه پنج‌شنبه 24 فوریه دستور حمله نظامی به اوکراین را در حالی صادر کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی خود در همان روز گفت، کشورش در حال انجام "عملیات نظامی ویژه" در دونباس، شرق اوکراین، برای غیرنظامی کردن این منطقه است و قصدی برای اشغال اراضی اوکراین ندارد.
این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که روسیه رسماً استقلال جمهوری‌های "دونتسک" و "لوهانسک" در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.
به گفته مقامات روسیه، اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های 2014 و 2015 برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 اسفند 1400 - 12:11:28

دسته بندی :