خطیب زاده : قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در مسیر صلح دارد

چهار شنبه 11 اسفند 1400 - 8:1:39
خطیب زاده : قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در مسیر صلح دارد

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : قطعنامه شورای امنیت درباره بحران یمن و ادبیات به کار رفته در آن، تبعات منفی در مسیر صلح خواهد داشت و مواضع طرفین درگیری را بیش از پیش، از هم دور می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در واکنش به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با بحران یمن افزود: متاسفانه این قطعنامه و ادبیات به کار رفته در آن تحت تاثیر ملاحظات سیاسی و لابی کشورهای ائتلاف متجاوز و در جهت خلاف تلاش‌های موجود برای از سرگیری فرایند سیاسی اتخاذ شده است .
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: از ابتدای جنگ یمن، نگاه جانبدارانه و خلاف واقعیت‌های یمن با هدایت حامیان اصلی تجاوز به سرزمین یمن در شورای امنیت سازمان ملل متحد ، نه تنها تاثیری در کاهش بحران نداشته بلکه عاملی برای تداوم و طولانی شدن بدترین فاجعه انسانی قرن بوده است.
خطیب زاده تصریح کرد: در نتیجه نادیده گرفتن جنایت‌های ائتلاف و دور شدن شورای امنیت از وظیفه ذاتی خود، در طول هفت سال جنگ ظالمانه یمن، نقض سیستماتیک و جدی حقوق بین‌الملل بشردوستانه، کشتار غیرنظامیان، تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی و محاصره غیرقانونی بنادر و فرودگاه‌ها در سایه سکوت جامعه جهانی افزایش یافته است و تداوم این رویکرد، دورنمای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه را بیش از پیش دشوار و پیچیده می‌کند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه (۲۸ فوریه) با گسترش ممنوعیت‌های تسلیحاتی ضد انصارالله یمن موافقت کرد و قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که خواهان گسترش دادن ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال‌شده ضد شماری از سران انصارالله به کل این گروه بود، به تصویب رساند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 اسفند 1400 - 8:1:31