کتائب حزب‌الله عراق به بحران روسیه و اوکراین واکنش نشان داد

دو شنبه 9 اسفند 1400 - 13:54:57
کتائب حزب‌الله عراق به بحران روسیه و اوکراین واکنش نشان داد

تهران- الکوثر: دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به حمله روسیه به اوکراین با تاکید بر این‌که هیچ یک از دو طرف را تایید نمی‌کند گفت شکست غرب به نفع امت اسلامی و محور مقاومت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق به تحولات جاری در اوکراین واکنش نشان داد و اعلام کرد اقدامات نظامی که اروپای شرقی در معرض آن قرار دارد، منادی مرحله دشواری برای منطقه و در واقع کل جهان خواهد بود.

«ابوحسین الحمیداوی» دبیر کل کتائب حزب‌الله عراق طی بیانیه‌ای که در رسانه‌های عراقی منتشر شد، اعلام کرد: در کشاکش این رویدادها، نباید یک طرف را علیه دیگری تایید کرد زیرا هر دو ظالمند. روسیه و قبل از آن اتحاد جماهیر شوروی کمتر از اروپا و آمریکا خونریز نبوده و جنگ‌های صلیبی آن‌ها در طول تاریخ گواه این است که هیچ عهد و قداستی بر خون، شرف و پول قائل نیستند و ارزش‌ها و اصولی بر آن‌ها حاکم نیست.

با این حال وی تصریح کرد: « شکست غربی‌ها در این جنگ به نفع امت اسلامی و محور مقاومت است تا شر آن‌ها از سر همه مستضعفان جهان سوم در مقابل ارتش متجاوز روسیه و متحدانش کم شود. این امری است که تحقق آن نیازمند یک معجزه است به ویژه پس از درخواست کمک غرب و حملات اقتصادی و امنیتی آن‌ها [علیه مسکو] و پتانسیلی که برای فرو بردن روسیه در باتلاق اوکراین فراهم کردند.

الحمیداوی افزود: «بر اساس قوانین جنگ انقلابی، ارتش روسیه هر چه بیشتر پیشروی کند، بیشتر وارد یک جنگ خیابانی می‌شود که هزینه زیادی برای آن خواهد داشت، به ویژه که ممکن است، آبروی آن بر در و دیوار کی‌یف ریخته شود... روس‌ها پس از آن که آمریکایی‌ها آن‌ها را مجبور کردند تا چنین گزینه‌ای را انتخاب کنند، می‌بایست [قبل از شروع عملیات نظامی] هزار بار حساب و کتاب می‌کردند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 9 اسفند 1400 - 13:51:43