سوریه و یمن استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختند

سه شنبه 3 اسفند 1400 - 13:29:23
سوریه و یمن استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختند

تهران - الکوثر : وزارت خارجه سوریه و کمیته عالی انقلاب یمن از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک از اوکراین حمایت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دوشنبه شب در سخنرانی برای مردم این کشور، استقلال جمهوری‌های مردمی «دونستک» و «لوهانسک» را به رسمیت شناخت، موضوعی که بلافاصله با واکنش مختلف دولتمردان و مقام‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد. 
«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه روز سه شنبه گفت، سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، نقطه عطفی در تاریخ است. 
مقداد افزود، دمشق از تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک حمایت می‌کند و با آنها همکاری خواهد کرد.
در همین زمینه، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در صفحه توئیتر خود نوشت، «دونتسک و لوهانسک را به عنوان دو جمهوری مستقل به رسمیت می‌شناسیم و خواستار خویشتنداری و وارد نشدن به جنگی هستیم که هدف آن، از بین بردن توانمندی‌های روسیه است». 
از فوریه 2014 که دولتی غرب گرا در اوکراین روی کار آمد، روس تباران دونتسک و لوهانسک به دلیل احساس تهدید از نزدیکی کی یف به اروپا و آمریکا، خواهان استقلال از اوکراین شدند. 
با توجه به پیوندهای وسیع تاریخی، فرهنگی، زبانی و اقتصادی بین این مناطق و روسیه، مسکو از آنها در مقابل تهاجم ارتش اوکراین حمایت کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 اسفند 1400 - 13:28:47

دسته بندی :