پیش روی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر «حرض»

یک شنبه 1 اسفند 1400 - 18:15:39
پیش روی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر «حرض»

تهران- الکوثر: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن مقابله با پیشروی نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در شهر مرزی «حرض»، رشته‌کوه‌های «الکسّاره» را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهر حرض یکی از مهم‌ترین شهرهای یمن به شمار می‌رود زیرا گذرگاهی حیاتی و مهم دارد که آن را به عربستان سعودی مرتبط می‌کند.

پایگاه خبری انصارالله یمن و شبکه المسیره نیز با انتشار تصاویری اعلام کرد که رشته کوه‌های الکساره از چنگ ائتلاف سعودی خارج شد و تحت کنترل نیروهای مسلح یمن درآمد. این رشته‌کوه‌ها پیشتر در محاصره مزدوران ائتلاف سعودی بود اما ارتش یمن، با انجام عملیاتی ویژه موفق به آزادسازی این نقطه راهبردی شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی در عملیات جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر مرزی حرض در استان حجه واقع در مرز عربستان متحمل خسارات زیادی شدند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای درباره جزئیات عملیات مقابله با نیروهای ارتش سعودی و مزدورانش در محور حرض، اعلام کرد: شمار تلفات نیروهای متجاوز از آخرین تشدید تنش در حرض تاکنون به بیش از ۵۸۰ کشته و زخمی رسیده است. از این میزان ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند و در میان کشته‌ها و زخمی‌ها شماری از نیروهای ارتش رژیم سعودی و مزدوران سودانی به چشم می‌خورند.

بر اساس این بیانیه که در المسیره منتشر شد، نیروهای متجاوز از دو محور اصلی یکی در جنوب شرق حرض و دیگری از جنوب رشته‌ کوه‌ها النار با کمک تیپ‌های سعودی تجاوز خود را علیه این شهر مرزی آغاز کردند اما یگان‌های نظامی مختلف در عملیات مقابله با این متجاوزان مشارکت کردند و پیشروی آن‌ها را با وجود پشتیبانی هوایی، موشکی و توپخانه‌ای دشمن متوقف کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروی موشکی و پهپادی یمن، عملیات‌های ویژه‌ای را علیه تجمعات و پایگاه‌های نیروهای متجاوز در محور حرض و مناطق تحت کنترل آن انجام دادند. همچنین یگان توپخانه یمن، مشارکت چشم‌گیری در هدف قرار دادن مواضع دشمن و وارد آوردن خسارت به متجاوزان داشت.

بر اساس این بیانیه، نیروهای یمن با عملیات ضد حمله محاصره شهر حرض را در هم شکست و  از دو مسیر «الحصنین و جنوب شرقی حرض» برای بازپس‌گیری «المحصام» و «الهیجه» و تامین امنیت اطراف این مناطق پیشروی کردند

 نیروهای مسلح یمن افزود: به لطف خدا بیش از ۴۰ خودروی نظامی و زرهی از جمله یک دستگاه خودروی ارتباطی و یک دستگاه مین روب در حرض منهدم، سوخت و آسیب دید. نیروهای ما، همچنین موفق به انهدام یک راکت انداز و سوزاندن بیش از ۶۰ راکت کاتیوشا در حرض شدند و ۷ قبضه اسلحه سنگین و متوسط ​​را تخریب و منهدم کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: پدافند هوایی ما در حرض توانست به یاری خداوند یک هواپیمای جاسوسی CH4 ساخت چین و یک هواپیمای جاسوسی کوچک دیگر را سرنگون کند.

رسانه‌های یمنی طی چند روز اخیر بارها گزارش‌هایی از پیشروی‌های نیروهای یمن در این شهر مرزی منتشر کردند و از تسلط آن‌ها بر کوه‌های القفل، واقع در شمال شرقی حرض، کوه‌‌های الهیجه و اردوگاه المحصام و روستای القائم در منطقه الفج در میان تلفات سنگین نیروهای دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی خبر داده بودند.

نیروهای صنعاء نوزدهم بهمن ماه جاری از مواضع خود در کوه «الهیجه» به سمت مواضع ائتلاف سعودی در سمت شرقی شهر «حرض»  در استان حجه دست به یک پاتک زدند و پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء موفق شدند منطقه «المحصام» را پاکسازی کنند


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


یک شنبه 1 اسفند 1400 - 17:59:32