زیارتگاه فاطیما جلوه گاه بانو فاطمه زهرا(س)

شنبه 30 بهمن 1400 - 16:49:27
زیارتگاه فاطیما جلوه گاه بانو فاطمه زهرا(س)

تهران- الکوثرپرتغال کشوری است که در حدود ۱۰ میلیون جمعیت دارد و در غرب اسپانیا واقع شده است. مردم آن کاتولیک مسیحی و از بقیه ی کشور های اروپایی مذهبی تر می باشند. این کشور کوچک زمانی دارای مستعمراتی در سراسر دنیا بوده است در مدت استعمار فیلیپین توانستند مردم آن سرزمین را به مذهب خود در آورند.در زمان صفویه پرتغالی ها در خلیج فارس و در بعضی از بنادر و جزایر ایران حضور داشتند. در جنگی که بین سربازان ایران در زمان شاه عباس با پرتغالی هاا رخ داد، ایرانی ها بر دشمن پیروز شده و متجاوزان  را از خاک ایران راندند و بندر گمبرون را به بندرعباس تغییر نام دادند.

روستای فاطیمادر کشور پرتغال ،  زیارتگاهی است که سالیانه بیش از 6 میلیون نفر زائر مسیحی و غیره مسیحی به قصد زیارت و شفاخواهی از آن دیدن می کنند. این منطقه از قرن هفتم تا قرن دهم میلادی شبه جزیره ی ایبری(اسپانیا و پرتغال)زیر سلطه ی حاکمان مسلمان عرب قرار داشت و حاکمان مسلمان بر این منطقه حکومت می کردند.هم اکنون اسامی بسیاری از این مناطق ریشه  عربی خود را حفظ کرده اند. و روستای فاطیما هم یکی از این مناطق می‌باشد.

واقعه فاطیما
در سال ۱۹۱۷ میلادی بانویی نورانی و تسبیح به دست بر سه کودک چوپان (دو دختر و یک پسر) ظهور می کند و از آن‌ها می‌خواهد که با تسبیح برای آمرزش گناهکاران دعا کنند.

این خبر به گوش مردم اطراف می رسد و چون مردم حرف آن‌ها را انکار می کنند، کودکان مردم را به محل ملاقات می برند. این بار آن بانوی نورانی که بعداً بانوی تسبیح دار نامیده می‌شود بر انبوه حاضران ظهور می کند.

ملاقات با کودکان پنج بار تکرار می شود.در یکی از این ملاقات ها بانو از کودکان می‌خواهد که کلیسایی در محل ملاقات بنا شود. دو نفر از کودکان طبق پیش بینی آن بانو بعد از حدود سه سال به مرض طاعون فوت می کنند، لوسیا دختر سوم به کسوت راهبه(زن روحانی دین مسیح)در می‌آید و ۹۷ سال عمر می کند و بعد از فوت در کلیسای مذکور به خاک سپرده می شود. اکنون خانه ی مسکونی این سه کودک به همان شکل گذشته در روستای فاطیما حفظ و محل بازدید و زیارتگاه زائران است. هر سال عده زیادی ده‌ها کیلومتر با پای پیاده برای زیارت و گرفتن شفا به این زیارتگاه می آیند. عده ای زمانی که به محوطه ی زیارتگاه می‌رسند در مقابل آن زانو زده و مسافتی را با زانو طی می کنند. قسمتی هم مخصوص روشن کردن شمع می‌باشد که همیشه شلوغ است.
مسلمان ها معتقدند که بانوی نورانی تسبیح دار حضرت فاطمه دختر پیغمبر اسلام (ص) بوده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


شنبه 30 بهمن 1400 - 16:24:4