ساخت واکسن جدید برکت با قابلیت شکست سویه اومیکرون

چهار شنبه 27 بهمن 1400 - 12:36:12
ساخت واکسن جدید برکت با قابلیت شکست سویه اومیکرون

تهران - الکوثر : کارخانه تولید کننده واکسن کوو ایران برکت از تولید واکسن اختصاصی اومیکرون و کسب موفقیت آن در تست حیوانی خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، متخصصان و دانشمندان  ایرانی،  تاکنون چند نوع واکسن را  برای مقابله با ویروس کرونا  ساخته و تولید کرده اند که با تحسین جامعه علمی جهانی مواجه شده است. 

روابط عمومی شفافارمد روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد، شیوع سویه اومیکرون و انتشار گزارشات علمی مبنی بر فرار این سویه از آنتی بادی‌های تولید شده توسط واکسن‌های فعلی و کاهش تأثیر‌گذاری آن‌ها، نگرانی‌های عمده‌ای ایجاد کرد و سازمان بهداشت جهانی در دی ماه، ضمن انتشار اطلاعیه‌ای سیاست تکرار دوز‌های بوستر را رویکرد پایداری ندانسته و تولید کنندگان واکسن را به بروزرسانی واکسن‌ها متناسب با سویه‌های غالب توصیه نمود.

این اطلاعیه می‌افزاید، شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با رصد یافته‌های علمی و ضمن مشورت با متخصصین این حوزه، تولید واکسن اختصاصی اومیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به نتیجه رساند و مطالعه واکسن به روز شده را روی مدل حیوانی اجرا نمود. 

در ادامه با اشاره به انتشار مستندات این واکسن نیز عنوان شده است، نتایج اولیه مطالعات این واکسن به روز شده، نشان‌دهنده خنثی سازی ۱۰۰٪ سویه اومیکرون توسط واکسن جدید و بی‌خطری آن در مطالعات حیوانی است که گزارش این مرحله از مطالعات بصورت پیش مقاله در سایت بیوارکایو منتشر شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 27 بهمن 1400 - 12:35:53