مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش سامانه گنبد آهنین به امارات

شنبه 9 بهمن 1400 - 16:19:22
مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش سامانه گنبد آهنین به امارات

تهران - الکوثر : دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با فروش سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به امارات به دلیل نگرانی از فاش شدن اطلاعات تکنولوژی و نظامی خود مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، با وجود عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات«آلون بن دافید» تحلیلگر نظامی روزنامه معاریوگفت: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اعلام کردند که با احتمال فروش تکنولوژی نظامی خود به شرکای جدید تمایلی ندارند، به ویژه سامانه‌های دفاع هوایی که این کشورها به شدت به آن نیازمندند.

براساس این گزارش، منظور از شرکای جدید کشورهای مراکش، امارات، بحرین و سودان هستند که توافق عادی سازی روابط را با اسرائیل را امضا کرده‌اند.

روزنامه یسرائیل هیوم نیز اعلام کرد، دلیل مخالفت دستگاه‌های امنیتی اسرائیل فاش شدن اطلاعات تکنولوژی و نظامی برای طرف‌های دیگر است.

مخالفت دستگاه‌های امنیتی اسرائیل  با فروش سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به امارات درحالی صورت میگیرد که این کشور به همراه  بحرین، مغرب و سودان درسال ۲۰۲۰ توافقنامه هایی برای عادی کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی امضاء کردند  که با موجی از مخالفت ها در کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 بهمن 1400 - 16:19:12