قیس خزعلی: کمیته چارچوب هماهنگی یک قدرت سیاسی واقعی است

دو شنبه 4 بهمن 1400 - 11:4:43
قیس خزعلی: کمیته چارچوب هماهنگی یک قدرت سیاسی واقعی است

تهران- الکوثر: «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق یکشنبه شب در توییتی نوشت: کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه یک قدرت سیاسی واقعی است که آمال میلیون‌ها عراقی را نمایندگی می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تارنمای المعلومه عراق قیس خزعلی افزوده است: مواضع آرام کمیته چارچوب هماهنگی و پیام‌های آن برای مصالحه به سبب این است که این کمیته از حجم طرح خصمانه علیه عراق و ملت این کشور آگاه است.

وی نوشته است: چارچوب هماهنگی می‌داند که چه طرحی علیه مردم متحد عراق در نظر گرفته شده و آن گونه که امر بر برخی مشتبه شده، این مواضع از سر ضعف نیست.

دبیر کل عصائب اهل حق تأکید کرد کرد که چارچوب هماهنگی به اتحاد و ایفای نقش خود ادامه می‌دهد تا عراق و ملت این کشور، به امنیت برسند.

پیش تر «نوری المالکی» رییس ائتلاف دولت قانون در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: برای کسانی که از روی علاقه درباره چارچوب هماهنگی (جریان های شیعی عراق) می‌پرسند، می‌گوییم که چارچوب هماهنگی، قوی، منسجم و با موضع واحد است و ایده‌های کاربردی‌اش برای تشکیل دولت و اداره کشور بر اساس مشارکت و شکل گیری همه اجزای آن زیر سقف قانون اساسی است.

جریان های شیعی منسجم در چارچوب هماهنگی احزاب شیعی عراق به دولتی توافقی می اندیشند که نباید در انحصار جریان خاص باشد، بلکه باید از تعامل و توافق بین گروه های متعدد منتج شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 4 بهمن 1400 - 11:4:32