نشانه‌های جامعه فاطمی از دیدگاه رهبر انقلاب

یک شنبه 3 بهمن 1400 - 20:35:36
نشانه‌های جامعه فاطمی از دیدگاه رهبر انقلاب

تهران - الکوثر : رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، خدمت بی‌منت و کمک خالصانه به نیازمندان از نشانه‌های مهم جامعه فاطمی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به برخی ابعاد والای شخصیت حضرت صدیقه کبری از جمله حرکت‌های اجتماعی و خدمت بی‌منت به مردم تصریح کردند، به لطف الهی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه ایران، فاطمی شده است.

خدمت واقعی و خالصانه به نیازمندان و گرفتن دست فرد ناتوانی که نمی‌تواند ابتدایی‌ترین نیازهای خود را برآورده کند، مورد تاکید قرآن کریم، احادیت و سنت‌های اسلامی است و این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه ایران نمایان شده است.

موارد بی‌شماری از جانفشانی در جامعه ایران اسلامی وجود دارد که نمونه بارز آن علاوه بر 8 سال ایثار و از خودگذشتی فرزندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، کمک خالصانه کادر درمان در دوران هجوم ویروس کُشنده کروناست. در این دوران، نقش زنان بیش از پیش مورد توجه است. همه اعضای کادر درمان به ویژه مادر و زن پرستار و پزشک در کنار مسئولیت سنگین خانواده، در عرصه بهداشت و درمان هم خالصانه عمل کردند و برخی نیز شهید شدند که می‌توان گفت، سمبل جامعه فاطمی هستند.

زنان و دختران ایرانی که حضرت فاطمه زهرا (س) تنها الگوی آنان در مسیر رسیدن به تکامل است، در دو سال اخیر مانند حضور عاشقانه زنان در عرصه‌‎های فرهنگی دوران دفاع مقدس، در مبارزه با ویروس کرونا خالصانه عشق‌ورزی مادرانه خود را نشان دادند و صفحات ماندگاری در تاریخ جامعه فاطمی ایران اسلامی ثبت کردند. 

زنان و دختران پرستار ایرانی در دو سال اخیر هفته‌ها و حتی ماه‌ها دوری از خانواده، دیدن فرزندان و همسران و والدین خود، ساعت‌ها بر بالین بیماران کرونایی مجاهدانه ایثار کردند تا جان این بیماران را فارغ از رنگ، نژاد، قومیت و فرهنگ نجات دهند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز یکشنبه به‌مناسبت روز زن و مادر در پیامی نوشت، سهم بسیاری از دفاع در برابر هجوم کرونا، بر عهده‌ زنانی است که هریک نقشی در نظام سلامت دارند که با مهر، عطوفت و صبر به نجات نفس‌های ایران اسلامی پرداختند.

مهر مادری زنان ایرانی مانند نگینی در عالم می‌درخشد؛ مادر و زنی که در دوران هشت سال دفاع مقدس، با ابتدای‌ترین ابزار برای فرزندان خود در خط مقدم جنگ؛ لباس، کلاه و جوراب می‌بافت، امروز در عرصه‌های دیگر همانند آن دوران، با تاثیرپذیری از آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا (س)، جانفشانی می‌کند و الگو برای نسل جدید انقلاب اسلامی است.    

همانطور که حضرت آیت الله خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حضرت فاطمه زهرا باید در همه جهات به‌ویژه حرکت‌های اجتماعی و انقلابی، اسوه و الگو باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 3 بهمن 1400 - 18:50:55