سندرز : نظام سیاسی آمریکا جعلی است

یک شنبه 3 بهمن 1400 - 13:25:54
سندرز : نظام سیاسی آمریکا جعلی است

تهران - الکوثر : سناتور ایالت ورمونت آمریکا به شدت از قانون تامین مالی نامزدهای انتخابات از سوی افراد ثروتمند انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «برنی سندرز» در توئیتی نوشت: یک نظام اقتصادی و سیاسی جعلی نظامی است که میلیاردر‌ها، یک میلیارد و دویست میلیون دلار برای خریدن سیاستمداران در انتخابات گذشته خرج کارزار‌ها و تبلیغات انتخاباتی آن‌ها کنند و آنها در طول همه گیری کرونا ثروتمندتر شوند و نرخ مالیات کمتری نسبت به یک پرستار بپردازند.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا افزود، ما باید سیتیزن یونایتد (قانون مجاز بودن شهروندان در تامین مالی کاندیدا‌های انتخاباتی) را لغو کنیم.

گفتنی است براساس قوانین سیتیزن یونایتد، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به راحتی اقدام به تامین مالی نامزدهای انتخابات محلی و فدرال کنند.

این اقدام بخشی از تلاش ثروتمندان آمریکایی برای خرید سیاستمداران برای تامین اهداف خود است. 

برنی سندرز، اخیرا گفت امید به زندگی ثروتمندان در آمریکا تقریبا ۱۵ سال بیشتر از قشر فقیر است.

سناتور مستقل ایالت ورمونت نیز افزود، باید شهامت داشته باشیم که با حرص و طمع مدیران میلیاردر و لابی‌گران آنها مقابله کنیم. میلیون ها نفر از این فاصله طبقاتی آسیب می بینند و در همین حال، ثروتمندان نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند. 

وضعیت فاجعه بار ده ها میلیون آمریکایی از لحاظ فقر، بی خانمانی و گرسنگی و نیز ناتوانی در تامین هزینه های درمانی نشانه نابسامانی های بنیادین در کشوری است که مدعی است پیشرفته ترین کشور سرمایه داری در جهان است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 3 بهمن 1400 - 13:24:41