دیدار باقری کنی و انریکه مورا در ادامه مذاکرات وین

شنبه 2 بهمن 1400 - 16:15:28
دیدار باقری کنی و انریکه مورا در ادامه مذاکرات وین

تهران - الکوثر : مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در وین دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در ادامه دور هشتم گفتگوهای وین، دیدار علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران  و " انریکه مورا " هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها  بین ایران و چهار بعلاوه یک  امروز ( شنبه )  برگزار شد.

جلسات کارشناسی،  نیز امروز برگزار شده و  گفت‌وگوها در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه خواهد یافت. 

یک منبع نزدیک به هیات ایرانی در وین نیز در گفتگو با شبکه خبری  الجزیره گفت:  فقط به توافق هسته ای دائمی فکر می کنیم که موقت نباشد. 

این  منبع نزدیک به هیات ایرانی در وین افزود :  فقط به توافق هسته ای دائمی فکر می کنیم، نه موقت و پیشنهاد توافق موقت هرگز در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

به گفته  منبع نزدیک به هیات ایرانی در وین :   تهران فقط توافقی دائمی و استوار بر اساس پایه های محکم را می پذیرد.

در حالیکه برخی رسانه‌ها با انتشار مطالبی غیرواقعی از مذاکرات جاری در وین به دنبال تحت الشعاع قرار دادن این مذاکرات هستند، ولی آنگونه که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی در وین به دنبال توافقی پایدار و قابل اتکاست.

رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها در سطوح مختلف بین ایران و گروه ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) در شهر وین پایتخت اتریش در جریان است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، نیز  اعلام کرد :  که ایران به دنبال یک توافق قابل اعتماد، اما در عین حال پایدار است که با وعده‌هایی که در برجام داده شده، سازگاری داده باشد و هرگونه توافقی که این دو شرط را محقق نکند، در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 2 بهمن 1400 - 16:14:58