تطهیر اسب‌ها با آتش! +عکس

جمعه 1 بهمن 1400 - 10:9:11
تطهیر اسب‌ها با آتش! +عکس

تهران- الکوثر: صد اسب در یک مراسم سنتی در اسپانیا مجبور به پریدن از میان شعله های آتش و دود شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که برگزاری مراسم گاوبازی در اسپانیا همیشه با انتقاد حامیان حقوق حیوانات همراه است به تازگی نیز برگزاری یک مراسم سنتی تطهیر در دهکده‌ای در این کشور، بار دیگر با انتقاد حامیان حیوانات همراه بوده است. بنا به گزارش دیلی میل این مراسم موسوم به "فستیوال لاس لومیناریاس" با شرکت صد اسب که باید از میان شعله‌های آتش می‌پریدند انجام شد. این مراسم یکشنبه شب در دهکده سان بارتلوم دِ پینارِس برگزار شد.

در این مراسم تطهیر اسپانیایی، اسب‌ها در رسمی دیرینه از میان شعله‌های آتش پریدند تا برای سال آینده پاک شوند. این مراسم روز یکشنبه در حالی که در طول همه گیری کرونا متوقف شده بود از سر گرفته شد. جشن سنتی شبانه لاس لومیناریاس در سن بارتلوم د پینارس، دهکده‌ای در بالای تپه‌ها در 60 مایلی غرب مادرید، پایتخت اسپانیا هر 16 ژانویه در آستانه روز سنت آنتونی، قدیس حامی حیوانات اسپانیا برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در حالی که سوار بر اسب‌ها از خیابان‌های سنگ فرش شده عبور می‌کردند طبق سنت دیرینه از میان شعله‌های آتش و دود پریده تا تطهیر شوند. این مراسم به مدت یک ساعت ادامه داشت و سپس با جشن و پایکوبی و صرف غذا و نوشیدنی ادامه یافت. برگزارکنندگان این مراسم بر بی خطر بودن این مراسم برای اسب‌ها تاکید دارند.

«فیرمن آباد»، 64 ساله یک ساکن محلی در این باره گفت: «قدمت این مراسم به هزاران سال پیش می‌رسد. حیوانات (اسب) در آن آسیب نمی‌بینند. کشیشان آن‌ها را با آتش متبرک کرده و آن‌ها پس از پرش از روی آتش تطهیر می‌شوند.»

با این حال برگزاری این مراسم با انتقاد گروه‌های حامی حیوانات همراه بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 1 بهمن 1400 - 9:54:55

عکسهای بیشتر :

پربازدیدها