بارزترین مفاد طرح پیشنهادی ایران برای یمن به روایت «المیادین»

شنبه 25 دی 1400 - 18:18:34
بارزترین مفاد طرح پیشنهادی ایران برای یمن به روایت «المیادین»

تهران- الکوثر: یک شبکه لبنانی به نقل از منابع آگاه، طرحی را که ایران چند سال قبل برای حل مسأله یمن ارائه کرده، تشریح کرد.

­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابع مطلع در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» بارزترین مفاد طرح پیشنهادی ایران برای یمن را توضیح دادند.

این منابع اعلام کردند، طرح ایران برای حل بحران یمن که چند سال پیش ارائه شده و جامعه بین‌المللی و ائتلاف متجاوز به یمن به آن توجهی نکرد شامل آتش‌بس، لغو محاصره و بازگشایی گذرگاه‌های دریایی، هوایی و زمینی است.

منابع مذکور افزودند، ورود به مذاکرات سیاسی برای توافق بر روی مرحله انتقالی پس از توقف جنگ و لغو محاصره و تشکیل دولت توافقی به منظور مدیریت وضعیت عمومی همراه با حمایت اقتصادی از دیگر مفاد این طرح است.

این منابع تصریح کردند، مفاد طرح ایران نیازمند توافق کشورهای عضو ائتلاف سعودی، عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس به علاوه ایران به عنوان صاحب طرح است و همچنین روسیه به عنوان حامی در کنار سازمان ملل به عنوان هماهنگ‌کننده و میانجی نیز باید ورود کنند.

«هشام شرف» وزیر خارجه یمن جمعه (دیروز) اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران این کشور، طرحی ارائه کرد که همه [طرفهای متخاصم] در تلاش هستند آن را به فراموشی بسپارند. (جزئیات بیشتر)

عربستان سعودی هفت سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن حملات گسترده هوایی به شهرهای مختلف یمن، از رسیدن مواد غذایی ، دارویی و سایر نیازهای مردم به شهرهای مختلف این کشور جلوگیری می‌کند.


­آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


شنبه 25 دی 1400 - 17:40:4