بلینکن : خروج از برجام از بدترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا بود

جمعه 24 دی 1400 - 14:6:37
بلینکن : خروج از برجام از بدترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا بود

تهران - الکوثر : آنتونی وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با رسیدن مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ به مراحل حساس و سخت تصمیم گیری سیاسی غرب، اظهار داشت تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از برجام یکی از بدترین تصمیمات در سیاست خارجی اخیر واشنگتن بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در گفت و گو با رادیو ملی آمریکا "ان.پی.آر" در تداوم هراس از پیشرفت های برنامه هسته ای صلح آمیز ایران در چارچوب برجام در پی نقض این توافق بین المللی، افزود: یکی از بدترین تصمیمات در سیاست خارجی اخیر آمریکا خروج از آن توافق بود که در نتیجه آن ما اکنون در موقعیت چالش ‌انگیزی قرار داریم که به جای به دست آمدن توافقی جدید و به اصطلاح بهتر، ایران برنامه هسته‌ای خودش را به شکلی خطرناک پیش برده است.

 وی همچنین در تداوم سیاست هراس افکنی از نفوذ منطقه ای ایران مدعی شد که فعالیت های بدخواهانه ایران نیز در سراسر منطقه در پی خروج آمریکا از برجام افزایش یافته است.

بلینکن پیش از این نیز بارها، دولت جمهوریخواه و تندروی دونالد ترامپ را برای خروج از برجام سرزنش کرده بود.

روزپنج شنبه نیز جن ساکی سخنگوی کاخ سفید و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با رسیدن مذاکرات وین به مراحل حساس تصمیم گیری از سوی غرب به ویژه آمریکا، به انتقاد دولت قبلی کشور خود برای خروج از این توافق بین المللی پرداختند.

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق کشور خود را برای خروج از برجام محکوم کرده است اما تاکنون اقدام علمی برای جبران اشتباه گذشته و نقض بدعهدی کشور خود انجام نداده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 دی 1400 - 14:6:29