تاکید دوباره «مقتدی الصدر» بر تشکیل دولت اکثریت ملی

چهار شنبه 22 دی 1400 - 9:25:51
تاکید دوباره «مقتدی الصدر» بر تشکیل دولت اکثریت ملی

تهران - الکوثر : رئیس جریان صدر عراق بار دیگر بر موضع خود درباره تشکیل دولت اکثریت ملی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مقتدی الصدر» رئیس جریان صدر شامگاه سه‌شنبه با انتشار توییتی نوشت: هنوز با "کمیته هماهنگی" (دیگر گروه‌های شیعی) در خصوص تشکیل کابینه به توافقی دست نیافته است.

صدر در این توئیت  افزود : درها به روی آنهایی که هنوز درباره آنان، گمان نیک داریم برای تشکیل یک دولت اکثریت ملی باز است.

رئیس جریان صدر با اشاره به اینکه، این جریان به هیچکس اجازه نخواهند داد، شرکا و یا صلح داخلی را تهدید کند افزود: دولت بعدی دولت قانون است که در آن جایی برای هیچ تخلفی از جانب هیچ کس، وجود ندارد و قانون حاکم خواهد بود.

جریان صدر در انتخابات اخیر بیش‌ترین تعداد کرسی یعنی ۷۳ کرسی و پس از آن ائتلاف تقدم ۳۷کرسی، ائتلاف دولة القانون ۳۳ کرسی و حزب دموکرات ۳۱ کرسی به دست آوردند. با این حال جریان صدر برای تشکیل کابینه نیاز به ائتلاف با دیگر فراکسیون‌ها دارد.

«جاسم البیاتی» از اعضای ائتلاف «دولة القانون» عراق، روز سه‌شنبه،  از تحرکات برخی شخصیت‌های تأثیرگذار شیعی خارج از فراکسیون‌های سیاسی برای پر کردن شکاف موجود میان کمیته هماهنگی و جریان صدر، پیش از تشکیل دولت و احیای وحدت در بیت شیعی خبر داد.

التهاب و تنش سیاسی در عراق چند روز پیش با شدت و حدت بیشتر، خود را در صحن علنی مجلس نمایان ساخت و نخستین نشست پارلمان عراق که سه ماه پس از برگزاری انتخاباتی جنجالی برگزار می‌شد به میدانی برای درگیری لفظی و سپس فیزیکی تبدیل شدو در نهایت محمد الحلبوسی به ریاست پارلمان دست یافت . امری که با اعتراض و مخالفت کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی همراه شد .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 دی 1400 - 9:25:45

دسته بندی :