میانجی‌گری الحلبوسی بین جریان «صدر» و «چارچوب هماهنگی شیعیان»

سه شنبه 21 دی 1400 - 13:51:59
میانجی‌گری الحلبوسی بین جریان «صدر» و «چارچوب هماهنگی شیعیان»

تهران- الکوثر: رئیس جدید پارلمان عراق در پی اختلافات عمیق بین جریان «صدر» و «چارچوب هماهنگی شیعیان» پس از برگزاری اولین جلسه پارلمانی، در حال میانجی‌گری و ایجاد پل ارتباطی بین دو طرف است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نایف الشمری نماینده ائتلاف سنی «تقدم» عراق گفت «محمد الحلبوسی» رئیس جدید پارلمان این کشور تحرکات خود برای ایجاد پل ارتباطی بین رهبران جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با هدف نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف و پایان دادن به بن‌بست سیاسی را آغاز کرده است.

به گزارش وبگاه عراقی ایرث نیوز، الشمری افزود: بدین منظور الحلبوسی دیدارهای مختلفی را با اغلب طرف‌های سیاسی با هدف پایان دادن به بن‌بست سیاسی و حل اختلافات بین دو طرف خواهد داشت، به طوری که روی فرآیند تشکیل دولت جدید عراق تأثیر مستقیم داشته باشد.

 جلسه پارلمان عراق عصر روز یکشنبه پس از چند بار وقفه و با وجود درگیری‌ها و ترک ده‌ها نفر از نمایندگان و غیاب محمود المشهدانی رئیس جلسه پارلمان و انتقالش به بیمارستان، برگزار شد و «محمد الحلبوسی» برای دومین بار پیاپی به عنوان رئیس پارلمان عراق انتخاب شد.

محمد الحلبوسی در اولین جلسه دوره جدید پارلمان عراق با کسب 200 رای موافق به عنوان رئیس پارلمان عراق در دوره جدید انتخاب شد. در این جلسه رای‌گیری «محمود المشهدانی» نیز 16 رای را به دست آورد و 14 رای هم باطله اعلام شد.

این جلسه به دلیل درگیری و هرج و مرج ایجاد شده حدود یک ساعت متوقف شد تا اینکه «خالد الدرّاجـی» جانشین دوم المشهدانی قبول کرد که به جای المشهدانی جلسه پارلمان را مدیریت کند.

با آرام شدن اوضاع و خروج فراکسیون چارچوب هماهنگی و حزب اتحاد میهنی کردستان از جلسه، پارلمان عراق کار خود را از سر گرفت و محمد الحلبوسی با 200 رای موافق به عنوان رئیس جدید پارلمان این کشور برگزیده شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 21 دی 1400 - 13:41:12