دبیرکل کتائب سید الشهدا عراق : اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر حاج قاسم است

شنبه 18 دی 1400 - 18:18:24
دبیرکل کتائب سید الشهدا عراق : اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر حاج قاسم است

تهران - الکوثر : دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق تاکید کرد، اخراج آمریکایی ها از منطقه کمترین وظیفه ای است که می توان در قبال شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» انجام داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «ابوآلاء الولائی» دبیر کل کتائب سیدالشهداء عراق درسخنانی تصریح  کرد: سردارشهید قاسم سلیمانی روح مبارزه جویی را در میان امت اسلامی زنده کرد.

الولائی با بیان اینکه، شمار زیادی از مجاهدان از مکتب حاج قاسم فارغ التحصیل شدند و وی همه را به عشق شهادت تشویق میکرد افزود: امروزاخراج آمریکایی‌ها از منطقه کمترین وظیفه و وفاداری به فرماندهان مقاومت است.

بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند و تنها تعدادی  از نیروهای آمریکایی برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی باقی بمانند.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه  ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد.  پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

تأکید مردم عراق بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که  آمریکا سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند. در واکنش به این جنایت،  پارلمان عراق در سه سال پیش ، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد. 

با وجود  چند دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق،  آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 دی 1400 - 18:18:10

دسته بندی :