اسماعیل هنیه در گفتگو با الجزیره؛ روابط ما با ایران خوب است

دو شنبه 13 دی 1400 - 13:7:38
 اسماعیل هنیه در گفتگو با الجزیره؛  روابط ما با ایران خوب است

تهران- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به روابط ۳۰ ساله این جنبش با ایران گفت: حمایت‌های ایران از مقاومت هیچ گاه مشروط نبوده و روابط ما با این کشور خوب است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت روابط ما با ایران خوب است. ایران از مقاومت فلسطین و سایر جنبش‌های مقاومت که دشمن صهیونیستی را تضعیف و درگیر می‌کنند، حمایت می‌کند چرا که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک ما است.

اسماعیل هنیه که با شبکه تلویزیونی الجزیره گفتگو می‌کرد، ادامه داد: روابط ما با ایران موضوع جدیدی نیست و در طول ۳۰ سال گذشته پابرجا بوده است و ما از سال ۱۹۹۰ تا کنون در ایران نماینده داریم.

وی تصریح کرد: حمایت مالی از راهبرد دفاعی مقاومت توسط ایران انجام شده و موشک‌های دوربردی که ما از سال ۲۰۰۹ تا کنون در اختیار داریم متعلق به ایران است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: روابط با ایران ادامه دارد و همه اعضای کادر رهبری جنبش در همه سطوح با این روابط موافق هستند و درباره آن اجماع نظر وجود دارد.

هنیه تأکید کرد: ایران از مقاومت فلسطین نخواسته است به نیابت از این کشور وارد جنگ شود و ما تا کنون حمایت‌های مالی مشروط از ایران دریافت نکرده‌ایم و تصمیم گیری حماس مستقل است.

وی درباره علت حمایت ایران از مقاومت گفت: ایران به مسئله فلسطین از چند بُعد نگاه می‌کند؛ نخست بُعد اسلامی. دوم: دشمنی مشترک با رژیم صهیونیستی. سوم: بعد سیاسی و تأکید بر حمایت از جنبش‌های سنّی و پایان دادن به این شایعه که ایران فقط از جنبش‌های شیعی حمایت می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره روابط با سوریه هم گفت: سوریه، حماس را به لحاظ سیاسی پوشش داد و برای ما حمایت مالی فراهم کرد.

وی به روابط جنبش حماس با سایر کشورهای عربی نیز پرداخت و ادامه داد: حماس با عربستان و سایر طرف‌های عربی با هدف پشت سر گذاشتن اختلافاتی که به سود هیچ کسی نیست، مستقیماً تماس و ارتباط گرفته است. حماس از روابط با همه کشورهای عربی استقبال می‌کند. ما با مصر و عربستان سابقه روابط داریم و هیچ تغییری در موضع ما ایجاد نشده بلکه این موضع عربستان است که تغییر کرده است.

هنیه درباره قرار گرفتن جنبش حماس در فهرست گروه‌های تروریستی در انگلیس گفت: این اقدام انگلیس، تکمیل اقدام سابق این کشور در بخشیدن خاک فلسطین به صهیونیست‌ها است و لندن باید از این تصمیم و اقدام صرف نظر کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس به موضوع موشک‌های مقاومت هم پرداخت و تصریح کرد: مراحل آغازین برنامه موشکی حماس از سال ۲۰۰۱ بود و تلاش برای توسعه این برنامه ادامه یافت تا جایی که بُرد موشک‌های مقاومت که در ابتدا فقط سه کیلومتر بود، اکنون به عمق اراضی اشغالی می‌رسد. جنگ علیه نوار غزه در سال ۲۰۰۹ معادلات را تغییر داد، به طوری که مقاومت پس از این جنگ، تلاش برای در اختیار گرفتن سلاح بازدارنده مانند موشک‌های دور برد، سلاح راهبردی، سلاح ضد تانک و ضد خودروهای اسرائیلیِ نفوذ کرده به داخل خاک غزه را آغاز کرد.

هنیه با دسته بندی جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: جنگ نخست در سال ۲۰۰۹ جنگ پایداری و استقامت؛ جنگ دوم در سال ۲۰۱۴ جنگ چالش طلبی؛ جنگ سوم در سال ۲۰۱۴ جنگ شکستن ابهت ارتش رژیم صهیونیستی و جنگ چهارم در سال ۲۰۲۱ پیش درآمد آزادسازی سراسری. نبرد سیف القدس هم ثابت کرد مقاومت در غزه، جدای از تحولات در سایر اراضی فلسطینی نیست.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 13 دی 1400 - 11:0:54