حزب الله عراق : آمریکا باید هزینه سنگین سرپیچی خروج از عراق را بپردازد

پنج شنبه 9 دی 1400 - 12:55:10
حزب الله عراق : آمریکا باید هزینه سنگین سرپیچی خروج از عراق را بپردازد

تهران - الکوثر : سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت، آمریکا با سرپیچی از خروج از عراق، اراده ملت عراق را زیر پا می گذارد و باید هزینه سنگین آن را بپردازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت، تاکنون خروج هیچیک از نیروهای آمریکایی از عراق اعلام و تأیید نشده بلکه مأموریت این نیروها از رزمی به آموزشی و مستشاری تغییر پیدا کرده و این، دور زدن آشکار مصوبه پارلمان عراق است که طبق آن باید همه نیروهای آمریکایی از خاک عراق خارج شوند.

محیی افزود، ما مطمئن هستیم آمریکا خواهان خروج از عراق نیست و برای تحمیل حضور در عراق تحت عناوین و اسامی مختلف تلاش می‌کند و این موضع واشنگتن، چالش آفرینی برای اراده و خواست ملت عراق به شمار می‌رود که مسلماً آمریکا باید هزینه آن را بپردازد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت، آمریکا برنامه‌ها و اهدافی دارد که از طریق حضور نظامی در عراق و سوریه می‌خواهد آن را محقق سازد، این اهداف عبارتند از تقویت سیطره و گسترش نفوذ در عراق، تسلط بر تصمیم گیری سیاسی و امنیتی عراق و تحمیل برنامه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر بغداد.

محیی گفت، آمریکا عراق را اشغال و ویران کرد؛ میلیون‌ها نفر از فرزندان عراق را آواره کرد تا کشور را چند پاره و تجزیه کند و نسخه‌های متعدد تروریسم تکفیری مانند القاعده و داعش را ایجاد کرد تا عراق یک کشور شکست خورده و ضعیف باقی بماند. آمریکا هیچ وقت به فکر ساختن عراق و تقویت قدرت امنیتی و اقتصادی عراق نبوده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند  و بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور قراردارد.بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 دی 1400 - 12:54:59

دسته بندی :