هادی العامری: دیدار با مقتدی صدر مثبت و مسئولانه بود

پنج شنبه 9 دی 1400 - 10:46:4
هادی العامری: دیدار با مقتدی صدر مثبت و مسئولانه بود

تهران - الکوثر : رئیس ائتلاف الفتح عراق، دیدار سران چارچوب هماهنگی احزاب و شیعیان را با رئیس جریان صدر مثبت و مسئولانه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق روز چهارشنبه درباره نشست نجف میان سران هیات هماهنگی شیعی با مقتدی صدر گفت، این دیدار بر اساس ترجیح منافع دولت مقتدر انجام شد.

العامری افزود، موضوع تضمین های موفقیت تشکیل دولت  در روزهای آینده نیز بررسی خواهد شد.

"عالیه نصیف" عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: ادعاهای مطرح شده در خصوص علت حضور نیافتن نوری المالکی نخست وزیر عراق در نجف اشرف به هیچ وجه صحت ندارد.

نصیف همچنین عنوان کرد، صدر از مجموعه هیئت هماهنگی برای نشست دعوت کرد و این دعوت به شخصیت هایی که امروز با او دیدار می کنند، محدود نمی شود.

نشست میان سران هیئت هماهنگی شیعی و «مقتدی صدر» امروزچهارشنبه  در شهر «نجف» اشرف آغاز شد. طرف های مختلف در این نشست در خصوص راهکارهای تشکیل دولت آتی عراق گفتگو می کنند.

جریان صدرعراق در انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

جریان صدر که بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده برای تشکیل دولت می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 دی 1400 - 8:29:37

دسته بندی :