تاکید مقتدی صدر بر تلاش برای تشکیل دولت اکثریت ملی

چهار شنبه 8 دی 1400 - 19:47:1
تاکید مقتدی صدر بر تلاش برای تشکیل دولت اکثریت ملی

تهران - الکوثر : رئیس جریان صدر عراق پس از نشست با هیأتی از «چارچوب هماهنگی» گروه‌های سیاسی شیعی از تلاش برای تشکیل دولت اکثریت ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مقتدی الصدر  رئیس  جریان صدر عراق امروز چهارشنبه در نجف اشرف میزبان هیئتی از «چارچوب هماهنگی» گروه‌های سیاسی شیعی به ریاست «هادی العامری»بود. 

پس از این دیدار، مقتدی الصدر در پیامی  توئیتری  نوشت: تلاشها برای تشکیل یک دولت اکثریت ملی که نه شرقی و نه غربی باشد درجریان است. 

گفتنی است این نشست، دو روز پس از تایید نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق در دادگاه فدرال این کشور و رد درخواست ابطال نتایج این انتخابات، صورت می‌گیرد.

جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولت قانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

جریان صدر که بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده  برای تشکیل دولت  می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

انتخابات پارلمانی زود هنگام عراق 10 اکتبر برگزار شد.  پس ازاعلام نتایج، برخی از گروههای سیاسی به نتایج اعلام شده اعتراض کردند.درپی این اعتراضات، کمیساریای عالی انتخابات عراق باز شماری آرای شعب اخذ رای در تعدادی از مناطق را آغاز و سپس نتایج نهایی را اعلام و تایید کرد، تایید نهایی این نتایج را دادگاه فدرال عراق باید انجام دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 دی 1400 - 19:46:52

دسته بندی :

پربازدیدها