تولید واکسن پاستوکووک از مرز ۱۰ میلیون دوز گذشت

چهار شنبه 8 دی 1400 - 11:19:14
تولید واکسن پاستوکووک از مرز ۱۰ میلیون دوز گذشت

تهران - الکوثر : تولید واکسن های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس در کشور از مرز ۱۰ میلیون دوز عبور کرد و به زودی به ۱۵ میلیون دوز می‌رسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علیرضا رحیمی رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تولید پیوسته و مداوم واکسن پاستوکووک محقق شده و این روند با قوت ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید این واکسن با تمام توان و ظرفیت مشغول کار برای ساخت این محصول فناورانه است تا علاوه بر کاهش نگرانی های مردم از آنها در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران با یادآوری اینکه ظرفیت تولید ۶ میلیون دز در ماه فراهم شده است، گفت: اگر وزارت بهداشت ایران نیاز به واکسن های کرونای بیشتری دارد این مرکز تحقیقاتی آمادگی لازم را دارد که در اسرع وقت پاسخگو باشیم.

پاستوکووک یک واکسن نوترکیب است که فازهای اول و دوم تست بالینی این واکسن تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کشور کوبا انجام شد. فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن هم در ایران و هم در کوبا انجام شد

دز تقویتی واکسن پاستوکووک یا دز سوم این واکسن در کوبا با عنوان «سوبرانا پلاس» و در ایران به عنوان «پاستوکووک پلاس» نامگذاری شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 دی 1400 - 10:36:14