دعای روز جمعه با صدای حاج مهدی سماواتی

جمعه 3 دی 1400 - 8:21:45
دعای روز جمعه با صدای حاج مهدی سماواتی

روز جمعه، فضیلت و برتری ویژه‌ای نسبت به دیگر روز‌های هفته دارد و به همین دلیل اعمال خاصی برای آن توصیه شده است.

تهران- الکوثرامام باقر علیه السلام فرمودند: پاداش اعمال خوب در روز جمعه دو برابر دیگر روز‌ها است، پس سعى نمائید در این روز نماز و صدقه و دعا بسیار انجام دهید. (مستدرک الوسائل : ج ۶، ص ۶۴)

«دعای روز جمعه با صدای حاج مهدی سماواتی»

 

متن و ترجمه دعای روز جمعه را با هم زمزمه کنیم...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشَاءِ وَ الْإِحْیَاءِ، وَ الْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الْأَشْیَاءِ، الْعَلِیمِ الَّذِی لا یَنْسَىٰ مَنْ ذَکَرَهُ، وَ لا یَنْقُصُ مَنْ شَکَرَهُ، وَ لا یَخِیبُ مَنْ دَعَاهُ، وَ لا یَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ.

اللَّهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ وَ کَفَىٰ بِکَ شَهِیداً، وَ أُشْهِدُ جَمِیعَ مَلائِکَتِکَ وَ سُکَّانَ سَمَاوَاتِکَ وَ حَمَلَةَ عَرْشِکَ، وَ مَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ، وَ أَنْشَأْتَ مِنْ أَصْنَافِ خَلْقِکَ، أَنِّی أَشْهَدُ أَنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ.

به نام خدا که رحمت او بسیار و مهربانی او همیشگی است

ستایش خدای را که آغاز هستی است، پیش از آفرینش و حیات‌بخشی و پایان هستی است پس از نابودی هر چیز، دانایی که از یاد نبرد آن را که یادش کند و کم نگذارد از آن‌که شکر او را به جای آورد و ناامید نسازد آن که او را خواند و قطع نکند امید آن که به او امید بست.

بار خدایا تو را گواه می‌گیرم و تو برای گواهی کافی هستی و گواه می‌گیرم همه فرشتگان تو و ساکنان در آسمان‌های تو و نگهبانان عرش تو و رسولان و پیامبرانی که برانگیختی و انواع همه مخلوقات که آفریدی (همه و همه را گواه می‌گیرم) بر این‌که باور دارم همانا تویی خدا، شایسته پرستشی جز تو نیست.

وَحْدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ وَ لا عَدِیلَ، وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِکَ وَ لا تَبْدِیلَ، وَ أَنَّ مُحَمَّدا صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ، أَدَّىٰ مَا حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبَادِ وَ جَاهَدَ فِی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَقَّ الْجِهَادِ، وَ أَنَّهُ بَشَّرَ بِمَا هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوَابِ، وَ أَنْذَرَ بِمَا هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقَابِ، اللَّهُمَّ ثَبِّتْنِی عَلَىٰ دِینِکَ مَا أَحْیَیْتَنِی.

یگانه‌ای، شریکی نداری و بی‌همتایی، تخلف و تبدیلی در گفتار تو نیست و این‌که محمّد (ص) ـ که خدا بر او و خاندان او درود فرستد ـ بنده و فرستاده تو است، رسالتی را که بر عهده او نهاده بودی، به بندگان تو ادا کرد و در راه خدا به حق کوشید و به پاداشی که حق است، مژده داد و از عذابی که راست است، بیم داد. خدایا تا زنده‌ام، من را بر دین خود ثابت‌قدم بدار.

وَ لا تُزِغْ قَلْبِی بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنِی، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً، إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَىٰ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ شِیعَتِهِ، وَ احْشُرْنِی فِی زُمْرَتِهِ، وَ وَفِّقْنِی لِأَدَاءِ فَرْضِ الْجُمُعَاتِ، وَ مَا أَوْجَبْتَ عَلَیَّ فِیهَا مِنَ الطَّاعَاتِ، وَ قَسَمْتَ لِأَهْلِهَا مِنَ الْعَطَاءِ فِی یَوْمِ الْجَزَاءِ، إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ؛

و دل من را پس از آن‌که به نور هدایت روشن کردی، گمراه مکن و از نزد خود رحمتی بر من ببخش، زیرا تنها تو بخشاینده‌ای، بر محمّد (ص) و خاندان محمّد (ص) درود فرست و من را از پیروان و شیعیان او قرار ده و در گروه او محشورم کن و بر انجام واجبات جمعه و طاعاتی که در آن بر من لازم کردی، من را توفیق ده و عطایی که در رستاخیز برای اهل جمعه قرار داده‌ای، نصیبم کن، چه همانا تو قدرتمند حکیم هستی.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 3 دی 1400 - 8:21:38