رئیس شورای سیاسی یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفت

پنج شنبه 2 دی 1400 - 14:6:42
رئیس شورای سیاسی یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفت

تهران - الکوثر : رئیس شورای سیاسی یمن طی پیامی به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت شهادت سفیر تهران در صنعاء، او را شهید محاصره ناعادلانه آمریکا ضد یمن توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت حسن ایرلو به دکتر "سید ابراهیم رئیسی"  رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و ابراز همدردی با خانواده سفیر تهران در یمن، از مواضع این شهید در دفاع از آرمان مقاومت قدردانی کرد.

المشاط  افزود، شهید ایرلو با ایمان ، تجربه علمی و دانش بهره مند در صدد تحکیم روابط بین دو ایران و یمن بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد، شهید ایرلو برای نشان دادن درد و رنج مردم یمن، کاهش آلام آنها و توسعه روابط دو دولت و ملت یمن و ایران، خطرات و مشکلات ناشی از تجاوزات و محاصره یمن را متحمل شد.

المشاط تصریح کرد: تعلل کشورهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی آمریکا در صدور اجازه پرواز از فرودگاه صنعاء منجر به شهادت ایرلو شد و او شهید محاصره ناعادلانه آمریکا علیه یمن است».

حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که از جانبازان شیمیایی حمله رژیم بعث عراق به ایران بود، در محل ماموریت خود در یمن به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام کشورهای متجاوز به یمن، متاسفانه در شرایط نامناسبی به ایران بازگشت.

این دیپلمات ایرانی به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، روز سه شنبه به فیض شهادت نایل آمد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 دی 1400 - 14:6:33

دسته بندی :