لاوروف: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

چهار شنبه 1 دی 1400 - 18:10:8
لاوروف: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی به مسائل مختلف از جمله حضور نظامیان آمریکایی در سوریه پرداخت و آن را غیرقانونی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از خبرگزاری سانا؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی حضور نظامی آمریکا را در سوریه غیرقانونی دانست و افزود، واشنگتن باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند؛ این نیروها علاوه بر تهدید ثبات سوریه، ذخایر ملت آن را غارت می کنند.

سرگئی لاوروف همچنین افزود با آغاز سال آینده، مذاکرات با ناتو درباره ضمانت‌های امنیتی آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد از مذاکره با ناتو، آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا حمایت می‌کنیم.

در حالی که بحران میان کرملین و غرب بر سر مسئله اوکراین در این اواخر به شدت بالا گرفته است، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد انتظار می‌رود اولین دور گفتگو‌های روسیه-آمریکا-ناتو در مورد تضمین‌های امنیتی مورد درخواست مسکو ژانویه آینده برگزار شود.

«کارن دانفرید» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا نیز روز سه شنبه اعلام کرد انتظار می‌رود گفتگو درباره اوکراین و امنیت در اروپا در ماه ژانویه آغاز شود. این مقام آمریکایی در عین حال به مسکو هشدار داد که برخی از خواسته هایش «غیرقابل قبول» است.

لاوروف نیز سخنان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را تکرار کرد و گفتگو‌های «جدی» را خواستار شد. پوتین به رقبای خود در مورد هر گونه وسوسه برای سوق دادن مذاکرات به «باتلاق» هشدار داد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد روند مذاکرات نمی‌تواند ابدی باشد، زیرا همواره تهدید‌های امنیتی در اطراف روسیه ایجاد می‌شود و زیرساخت‌های نظامی ناتو هر روز به مرز‌های روسیه نزدیک می‌شوند. لاوروف تاکید کرد امیدواریم با توجه به اقداماتی که ما برای تامین امنیت کشورمان اتخاذ کرده ایم، درخواست‌های ما جدی گرفته شود.

روسیه که حدود یکصد هزار نیروی نظامی در نزدیکی اوکراین مستقر کرده است، هفته گذشته پیشنهاد‌هایی برای مهار نفوذ فزاینده آمریکا و ناتو در کشور‌های پیشین عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین شرق اروپا به ویژه اوکراین ارائه کرد و مذاکرات اضطراری با واشنگتن را درباره این پیشنهاد‌ها خواستار شد.

مسکو در پیشنهاد‌های خود خواستار آن شده است که ناتو از جمهوری‌های سابق شوروی به عنوان عضو جدید استقبال نکند و علاوه بر این در جمهوری‌های شوروی سابق پایگاه نظامی نیز ایجاد نکند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 1 دی 1400 - 17:39:57