اسناد جدید ائتلاف فتح برای اثبات تقلب در انتخابات عراق

چهار شنبه 1 دی 1400 - 18:26:48
اسناد جدید ائتلاف فتح برای اثبات تقلب در انتخابات عراق

تهران- الکوثر: رئیس ائتلاف فتح عراق با ارائه شواهدی جدید درباره تقلب در انتخابات پارلمانی زودهنگام، از کمیسیون انتخابات خواست مجددا آرای غیرالکترونیک را بازشماری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح عراق، کمیسیون عالی انتخابات این کشور را به نقض قانون اساسی و محرومیت بیش از ۵ میلیون رأی دهنده از شرکت در انتخابات متهم کرد.

العامری در جریان شهادت خود در دادگاه عالی فدرال گفت: «کمیسیون پنج میلیون شهروند را به دلیل نبود جایگزینی برای کارت‌های انتخاباتی، از رای دادن محروم کرد.»

او در ادامه خواستار لغو تمامی نتایج آرای اخذ شده از دستگاه «C ۱۰۰۰»، شمردن مجدد آرای دستگاه «C ۹۰۰» و شمارش دستی حوزه‌های انتخاباتی شد که از سوی کارشناسان متخصص و اساتید دانشگاه به صورت دستی شمارش شده اند.

رئیس ائتلاف فتح همچنین تاکید کرد: «کمیسیون عالی انتخابات با انعقاد یک قرارداد با یک شرکت فنی برای نظارت و ارزیابی سریع نتایج، قانون را زیر پا گذاشت. رئیس کمیسیون قبل انتخابات به ما وعده انتخاباتی عادلانه را داده بود، اما به وعده خود عمل نکرد.»

العامری چندی پیش اسنادی را منتشر کرد که اثبات می‌کرد دستگاه‌های انتخاباتی دچار نقص بودند. او با اشاره به گزارش‌ها درباره نقص در سیستم تطبیق اثر انگشت، گفت: «تمام اثر انگشت رأی دهندگان ثبت نشده است؛ بنابراین بدون ثبت اثر انگشت رای دهندگان نمی‌توان درباره تطابق ۱۰۰درصد نتایج صحبت کرد. کار نکردن دستگاه‌های تأیید اثر انگشت، منجر به محرومیت رای‌دهندگان و شکست برخی از نامزد‌ها شد.»

دادگاه عالی عراق نیز در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام پایان رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، روز یکشنبه اینده برابر با ۲۶ دسامبر را زمان اعلام نتیجه رسیدگی به اعتراضات گروه‌های سیاسی اعلام کرد.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات جریان صدر به ریاست «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد و سایر ائتلاف‌هایی که در دوره‌های قبل کرسی‌های بیشتری کسب کرده بودند، نتیجه عکس داشتند. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 1 دی 1400 - 16:28:58