شهید حسن ایرلو، حامی مردم مظلوم یمن

چهار شنبه 1 دی 1400 - 9:8:19
شهید حسن ایرلو، حامی مردم مظلوم یمن

تهران- الکوثر: «حسن ایرلو» پس از گذشت نزدیک به یک سال از انتصابش به عنوان سفیر تام الاختیار ایران در یمن، بر اثر ابتلا به کرونا و وخامت وضع جسمانی به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای ایرلو در دوره تصدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، در تقویت پایداری مردم یمن و مقاومت آن‌ها در برابر ائتلاف متجاوز سعودی مشارکت داشت و با مشارکت فعالانه در برنامه‌های مختلف مردم یمن، از مظلومیت ملت یمن حمایت کرد.

حسن ایرلو در چارچوب محور مقاومت گام‌های مهمی در حمایت از ملت یمن برداشت. این نقشی است که ملت یمن آن را ارج می‌نهند و شهادت وی را فداکاری در راه مقاومت تلقی می‌کنند که در کنار دیگر مسئولان از مسائل امت اسلامی پشتیبانی کرد

پیکر شهید ایرلو تشییع شد

مراسم تشییع شهید حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در محوطه وزارت امورخارجه برگزار شد.در این مراسم آقای امیرعبداللهیان و معاونان وی و جمعی از دیپلمات‌ها حضور داشتند.
وزیر امورخارجه کشورمان در این مراسم در سخنانی شهید ایرلو را از طرفداران راه‌حل سیاسی برای بحران یمن خواند و خاطرنشان کرد: مرحوم ایرلو مجاهدی نستوه بود که به جمع دوستان شهیدش پیوست. مردم یمن شاهد بودند که در دو سال گذشته، مرحوم ایرلو به مرخصی نیامد و برای خدمت به مردم یمن کوتاهی نکرد.

وی در مورد ویژگی‌های شخصیتی شهید ایرلو گفت: آن مرحوم عاشق خدمت بود و نشان داد که در کوشش برای مردم یمن لحظه‌ای دریغ نکرده است.
آقای امیرعبداللهیان درباره کارشکنی برخی کشور‌ها در انتقال شهید ایرلو به کشور در دوره بیماری، خاطرنشان کرد: در حق وی ظلم کردند و مرحوم ایرلو از طرفداران راه حل سیاسی برای بحران یمن بود.
در این مراسم خانواده آن مرحوم، تعدادی از مقامات وزارت خارجه و تعدادی دیگر از دوستان و هم‌رزمان سفیر ایران در یمن حضور داشتند. در این مراسم سفیر یمن در ایران نیز حضور داشت.
آقای ایرلو از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بود.


 

آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 1 دی 1400 - 7:32:35