توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره

سه شنبه 30 آذر 1400 - 18:58:17
توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره

تهران - الکوثر : وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذاران در تکمیل پروژ‌ه‌های حمل و نقلی تقویت می‌شود، از تولید واگن باری و مسافری با توان داخل خبر داد و گفت: هفته‌ آینده در عراق، قرارداد احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره را امضا می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رستم قاسمی امروز در مراسم ورود ۵۲۶ دستگاه واگن به ناوگان ریلی که در ساختمان ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته حمل ونقل به همه دستاندرکاران این حوزه،  با اشاره به اینکه هم اکنون با طرح تحول در حوزه حمل و نقل، قراردادها شروع شده اند، توضیح داد: با طرح تحول حمل و نقل که شرایط تصویب آن در حال انجام است، قراردادهای راه آهن رشت-آستارا، راه اهن چابهار-سرخس شروع می شود . هفته آینده نیز در عراق قرارداد احداث راهآهن شلمچه-بصره را امضا میکنیم، تکمیل این خط میتواند ایران را به دریای مدیترانه وصل کند.
قاسمی با تاکید بر اینکه با بودجه جاری امکان تکمیل پروژه های زیرساختی وجود ندارد، گفت: ایران کشور ثروتمندی است که منابع فراوانی نیز دارد که با همین ثروت داخل کشور میتوان تحولی را در حوزه حمل و نقل ایجاد کرد. در وزارت راه و شهرسازی از دولت پول نمی خواهیم بلکه مجوز میخواهیم. وزارت راه و شهرسازی ثروت فراوانی دارد که باید آنها از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم. این در دستور کار ما قرار دارد و در بودجه ۱۴۰۱ نیز این موضوع پیشبینی شده است. امیدواریم که مجلس نیز تصویب کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 30 آذر 1400 - 18:50:57

دسته بندی :