منابع صهیونیستی:

افشای رسوایی های اخلاقی و حرفه‌ای رئیس پیشین موساد

سه شنبه 30 آذر 1400 - 7:46:36
افشای رسوایی های اخلاقی و حرفه‌ای رئیس پیشین موساد

تهران - الکوثر : رئیس پیشین موساد، اطلاعات محرمانه را در اختیار یک زن که با او رابطه نامشروع داشت، می گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شوهر این زن ادعا کرد: یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، با زن من که مهماندار هواپیما است، رابطه داشته و اسرار محرمانه را با او در میان می گذاشته است. کوهن پس از کناره گیری از سمت جاسوسی ارشد اسرائیل، چندین بار اظهارات جنجالی بیان کرده است. او به طور اخص به این موضوع اشاره کرد که موساد تأسیسات سانتریفیوژ زیرزمینی ایران را در نطنز منفجر کرد که به خاطر آن توبیخ شد و به سبب نقض اخلاق حرفه ای، تحت بازجویی قرار گرفت.
کانال 13 تلویزیون اسرائیل  گزارش داد: یوسی کوهن، رئیس پیشین آژانس اطلاعات خارجی اسرائیل، موسوم به موساد، اسرار دولتی را برای مهماندار هواپیما که با او رابطه نامشروع داشته و همچنین برای شوهر این زن، افشا می کرده است.
بر اساس یک برنامه ویژه تلویزیونی که قرار است به طور کامل، برای نخستین بار، روز سه شنبه  پخش شود، رابطه نامشروع کوهن در اواخر سال 2018 آغاز شد و او برای این زوج درباره اسرار حساس مختلف از عملیات‌های موساد در سراسر جهان گرفته تا اطلاعاتی درباره سفرهای خارجی خود، لاف‌زنی می کرد.

گای شیکر، همسر این زنِ مهماندار گفت: "کوهن ماجراهای بسیاری، از جمله اطلاعات مربوط به موساد را برای ما فاش می کرد. او بسیار وراج و پر حرف است. او به من گفت موساد در حال کار کردن روی پزشک یکی از سران مشهور عرب است.

همسر این زنِ مهماندار افزود: کوهن همچنین از رویکرد مدیریتی خود برای ما می گفت. کوهن ادعا می‌کرد در ده روز نخست ریاستش در موساد، شش تن از مقامات ارشد این آژانس جاسوسی را به خاطر عدم وفاداری به اسرائیل اخراج کرد. کوهن به شیکر گفته بود: آن ها خوب نبودند، زیرا فکر می کردند با من هم رتبه هستند و تصور می کردند من بهترین دوست آن ها هستم. زمانی که به ریاست موساد منصوب شدم، بدون هیچ رحمی، آن ها را اخراج کردم.
رئیس سابق موساد پس از انجام یک مصاحبه نسبتاً صریح، از سوی بسیاری افراد در اسرائیل به سبب افشاگری در مورد اسرار محرمانه مورد انتقاد قرار گرفت، که جدای از پذیرش مسئولیت انفجار تاسیسات نطنز، شامل عملیات ادعایی در سال 2018 بود که طی آن ادعا شد‏ موساد، اسناد بایگانی هسته ای ایران را از گاوصندوق های انباری در تهران به سرقت برد و همچنین افشای این موضوع که موساد (شهید) محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته ای ایران را که ترور شد، سال ها تحت نظر داشته است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 29 آذر 1400 - 19:28:36