پیشروی گسترده انصارالله در استان الجوف

یک شنبه 28 آذر 1400 - 17:12:41
پیشروی گسترده انصارالله در استان الجوف

تهران- الکوثر: یک منبع نظامی یمنی از پیشروی گسترده انصارالله در استان الجوف خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جنبش انصارالله یمن در پی درگیری با نیرو‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهورمستعفی و فراری این کشور، برخی مواضع را در مناطق مرزی با عربستان سعودی آزاد کردند و تحت کنترل خود در آوردند.
جنبش انصارالله امروز در درگیری با نیرو‌های ارتش یمن وابسته به دولت به رسمیت شناخته شده این کشور در سطح بین المللی (دولت وابسته به منصور هادی) در استان الجوف در مرز‌های عربستان سعودی، پیشروی‌های زیادی به دست آورد.
یک منبع نظامی یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: جنبش انصارالله با حمله‌ای گسترده توانست بیشتر منطقه راهبردی الیتمه از توابع خب و الشعف در شرق الجوف از جمله بازار منطقه و همه ارتفاعات اطراف آن را تحت کنترل خود در آورد.
وی افزود منطقه خب و الشعف به مساحت ۳۲ هزار کیلومتر مربع حدود ۷۰ درصد از مجموع مساحت الجوف را که ۳۹ هزار و ۴۹۵ کیلومتر مربع است و شامل ۱۲ منطقه است، تشکیل می‌دهد که بیشتر آن تحت کنترل نیرو‌های جنبش انصارالله است.
جنبش انصارالله یمن سعی دارد در چارچوب عملیات نظامی خود برای سیطره بر مأرب، منطقه خب و الشعف را برای قطع ارتباط استان مأرب از استان الجوف تحت کنترل خود در آورد.
از اول مارس سال گذشته که نیرو‌های جنبش انصارالله شهر الحَزم مرکز استان الجوف از جمله ساختمان مجتمع دولتی و مقر فرماندهی منطقه ششم نظامی را تحت سیطره خود در آوردند، درگیری‌ها و تعقیب و گریز در آنجا ادامه دارد و نیرو‌های دولتی (وابسته به منصور هادی) می‌کوشند این شهر راهبردی را بازپس بگیرند که با مقاومت شدید نیرو‌های جنبش انصارالله روبرو می‌شوند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


یک شنبه 28 آذر 1400 - 7:44:3

پربازدیدها