تلاش عراق برای افزایش واردات گاز از ایران

یک شنبه 21 آذر 1400 - 13:13:36
تلاش عراق برای افزایش واردات گاز از ایران

تهران - الکوثر : وزارت برق عراق تایید کرد، مذاکراتی برای افزایش گاز وارداتی از جمهوری اسلای ایران در جریان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، احمد موسی  سخنگوی وزارت برق عراق امروز یکشنبه گفت، هیاتی از وزارت برق برای گفتگو و رایزنی با مقام های ایرانی به منظور افزایش صادرات گاز به عراق راهی تهران خواهد شد، به ویژه اینکه ایران صادرات گاز را  از ۵۰ میلیون متر مکعب به هشت میلیون مکعب کاهش داده است.

سخنگوی وزارت برق عراق تاکید کرد، مذاکرات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و وزارت نیرو برای افزایش صادرات گاز ادامه دارد.

موسی گفت، این وزارتخانه افزون بر این با همکاری وزارت نفت برای جبران کمبودها و  تامین گاز  یا سوخت جایگزین برای راه اندازی نیروگاه هایی که از کاهش واردات گاز تاثیر پذیرفته اند، تلاش می کند.

سخنگوی وزارت برق عراق تصریح کرد، عراق همچنان به واردات گاز نیازمند است؛ زیرا طرح وزارت نفت که سوخت تمام نیروگاه ها را از داخل تامین می کند، هنوز تکمیل نشده است.

عراق بیش از یک سوم انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌کند.

بر پایه برخی گزارش ها، حجم بدهی عراق به جمهوری اسلامی ایران بابت واردات گاز و برق به بیش از ۷ میلیارد دلار می رسد.

سخنگوی وزارت برق عراق با تاکید بر آمادگی برای پرداخت بهای فعلی (فاکتورهای جاری) گاز خریداری شده از ایران تصریح کرد که بدهی های پیشین مربوط به وزرات دارایی عراق است و درباره فاکتورهای جاری فعلی، مشکلی برای پرداخت از سوی وزارت برق عراق وجود ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 21 آذر 1400 - 10:51:58

دسته بندی :