آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور ؛ فوت 58 نفر از بیماران

شنبه 20 آذر 1400 - 14:56:14
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور ؛ فوت 58 نفر از بیماران

تهران - الکوثر : روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد امروز پس از گذشت ۴۶۰ روز، مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲ هزار نفر رسید و آخرین بار، ۱۶ شهریور پارسال تعداد مبتلایان روزانه، کمتر از دو هزار نفر بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تا کنون ۵۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۳۵ نفر دُز دوم و دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۴۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۲ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۳۰۳ هزار و ۳۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود از دیروز تا امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۲۸۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید. 

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته اند. در استان‌های لرستان، گلستان، قم، اردبیل، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و قزوین هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، همدان، مازندران، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، ایلام، البرز و سمنان فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است. 
همچنین ۴ استان کشور در شبانه روز گذشته، مرگ و میر ۵ و بالاتر داشته اند. تهران با ۹ مورد، خراسان رضوی و فارس با ۶ مورد و گیلان با ۵ مورد، بیشترین تعداد فوتی‌های شبانه روز گذشته را داشته اند.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۹۶۳ هزار و ۳۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

هم اکنون هیچیک از شهر‌های کشور در وضعیت قرمز نیست، ۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آذر 1400 - 14:56:6