میشل عون: به هر تلاشی برای مداخله در انتخابات با قدرت پاسخ داده می‌شود

چهار شنبه 17 آذر 1400 - 19:30:38
میشل عون: به هر تلاشی برای مداخله در انتخابات با قدرت پاسخ داده می‌شود

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری لبنان گفت، به هرگونه تلاش از سوی طرف‌های خارجی برای مداخله در انتخابات پارلمانی و تاثیر بر گزینه‌ها و انتخاب رای دهندگان با قدرت پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در دیدار با «جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده سازمان ملل در این کشور از انجام مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داد.

عون در جریان این دیدارگفت، گروه‌ها و طرف‌هایی وجود دارند که درصدد سوء استفاده از شرایط معیشتی و اقتصادی دشوار کشور برای تحت فشار قرار دادن رای دهندگان درانتخابات هستند که با اقدامات آنها برخورد خواهد شد.

میشل عون با اشاره به تماس‌ها برای از میان برداشتن موانع در مسیر ازسرگیری جلسات دولت، بار دیگر تاکید کرد ، سیاستمداران نباید در کار دستگاه قضا به ویژه در تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت مداخله کنند و باید به اصل جدایی میان قوه‌های مختلف احترام گذاشت.

رئیس جمهوری لبنان همچنین بر پایبندی لبنان به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت و اهمیت همکاری ارتش این کشور با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) تاکید کرد.

ورونیکا، هماهنگ کننده سازمان ملل نیز میشل عون را در جریان گفت‌وگوها همراه با جلسه دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۱۷۰۱ که در پایان ماه گذشته برگزار شد و همچنین مواضع کشورهای عضو در خصوص اجرای قطعنامه قرار داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 آذر 1400 - 19:15:12

دسته بندی :