دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان طالبان

چهار شنبه 10 آذر 1400 - 12:47:52
دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان طالبان

تهران- الکوثر: دولت آمریکا اعلام کرد هیاتی به سرپرستی "تام وست" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان ارشد طالبان در قطر دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرگزاری « رویترز » امروز چهارشنبه گزارش داد «تامس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در راس هیاتی روزهای دوشنبه و سه شنبه با مقامات ارشد طالبان در قطر دیدار و  گفت وگو  کرده است.

دولت آمریکا در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد دو طرف درباره واکنش جامعه جهانی به بحران انسانی افغانستان گفت و گو کردند.

هیات آمریکایی گفت از تلاش های سازمان ملل درباره افغانستان حمایت می کند.

دولت آمریکا همچنین نگرانی عمیق  خود را از نقض حقوق بشر در افغانستان ابراز کرد و افزود طالبان را به حمایت از حقوق تمامی افغان ها، تحکیم سیاست عفو عمومی و گام های بیشتر برای تشکیل دولتی فراگیر  ترغیب می کند. 

مقامات آمریکایی همچنین از طالبان خواستند تا تعهدی درباره فراهم کردن امکان تحصیل زنان و دختران در  تمامی رده های سنی در سراسر کشور اجرا کند. دولت آمریکا در ادامه اضافه کرد: « طالبان برای همکاری با جامعه بین الملل برای دسترسی کامل زنان به تحصیلات اعلام آمادگی کرده است و از تلاش ها برای راستی آزمایی و نظارت این روند استقبال کرده است».

در این دیدار هیاتی از مقامات آمریکایی شامل نمایندگانی از سرویس اطلاعاتی این کشور، بخش خزانه داری و آژانس کمک های بین المللی آمریکا با نمایندگان طالبان ملاقات کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 10 آذر 1400 - 12:38:37

دسته بندی :