واکنش گروه‌های شیعه عراقی به اعلام نتایج نهایی انتخابات

چهار شنبه 10 آذر 1400 - 10:15:5
واکنش گروه‌های شیعه عراقی به اعلام نتایج نهایی انتخابات

تهران- الکوثر: "هیئت هماهنگی شیعیان" عراق مخالفت خود را با نتایج نهایی انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور که 10 اکتبر گذشته برگزار شد، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هیئت هماهنگی گروه‌های شیعه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نتایج انتخابات کنونی را قاطعانه رد می‌کنیم، چرا که بدون هیچ تردیدی کمیسیون انتخابات نتایج نهایی را از قبل و به ضرر خواست و اراده مردم آماده کرده بود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه کمیسیون انتخابات و دستگاه قضایی با پرونده استیناف بر اساس بسترهای قانونی تعامل و رسیدگی جدی نکردند، خاطرنشان شده است: شواهد ارائه شده از سوی احزاب سیاسی و اثبات اشتباهات کمیسیون برای شمارش و مرتب‌سازی دستی آرا یا دستکم تغییر واضح در نتایج انتخابات کافی بود.

هیئت هماهنگی شیعیان در ادامه این بیانیه تاکید کرد: سردرگمی و تناقض کمیسیاریای انتخابات در بیانیه‌ها، تردید در بسیاری از پرونده‌ها مانند آرای باطله، ابطال برخی حوزه‌ها و اثر انگشت‌های یکسان و همچنین مشاهدات ناظران داخلی و بین‌المللی موید این موضوع است.

در این بیانیه آمده است: بارزترین شواهد گزینشی بودن اقدام قوه قضائیه، پذیرش تعداد معینی از درخواست‌ها از سوی این نهاد علیرغم انطباق تمامی درخواست‌های رد شده با ضوابط و قوانین است که این شبهه را ایجاد می‌کند شرایط عادلانه یا وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد تحت فشارهای سیاسی از داخل و خارج است.

در پپایان این بیانیه تاکید شده است: ما بار دیگر بر موضع قاطع خود مبنی بر این که دستکاری بزرگی در نتایج انتخابات صورت گرفته، تجدید می‌کنیم. ما به رد نتایج فعلی و ادامه دادخواست در دادگاه فدرال برای لغو انتخابات ادامه می‌دهیم و امیدواریم دادگاه از نفوذ و بازی‌های سیاسی دور بماند و با خواسته‌های توده‌ای از مردم عراق برخوردی بی طرفانه و منصفانه داشته باشد تا مانع از شنیده نشدن صدای آنها نشود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 10 آذر 1400 - 9:53:47