رئیسی: اولویت ایران افزایش همکاری با کشورهای منطقه است

شنبه 6 آذر 1400 - 18:45:42
رئیسی: اولویت ایران افزایش همکاری با کشورهای منطقه است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همکاری‌ با کشورهای همسایه ومنطقه اولویت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار موثر واقع شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سیدابراهیم رئیسی» عصر شنبه پیش از ترک تهران به مقصد عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهوری ترکمنستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: این اجلاس پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) است که با شعار «همراه هم باشیم برای آینده‌ای بهتر و آینده پیش‌رو» برگزار می‌شود.

رئیسی گفت: هدف از این نشست مروری بر اقداماتی است که در سازمان همکاری اقتصادی اکو انجام شده و همچنین اتخاذ تصمیمات ‌آینده این سازمان است.

وی دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای منطقه را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر دیدارهای دوجانبه ای با سران کشورهای منطقه خواهیم داشت.

رئیسی با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ارتباطات اقتصادی به صورت خاص بسیار موثر خواهد بود، تاکید کرد: ما سیاست همسایگی را جزو محورهایی قرار دادیم که همواره در جهت رشد و ارتقای آن فکر می کنیم و برای آن برنامه داریم.

سیدابراهیم رئیسی عصر شنبه به منظور حضور در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 آذر 1400 - 18:45:7