سفیر ایران در سوریه:

روابط راهبردی تهران و دمشق تحریم‌ها را خنثی می‌کند

شنبه 6 آذر 1400 - 14:37:38
روابط راهبردی تهران و دمشق تحریم‌ها را خنثی می‌کند

تهران - الکوثر : سفیر ایران در دمشق در خصوص روابط راهبردی ایران و سوریه گفت که این دو کشور شجاعانه در برابر تحریم های واشنگتن و جنگ اقتصادی ایستاده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مهدی سبحانی» در گفتگو با پایگاه خبری العهد که امروز (شنبه) منتشر شد با اشاره به اینکه روابط راهبردی ایران و سوریه شامل همه زمینه‌ها است، گفت: معامله در روابط بین الملل چندین سطح دارد از جمله همکاری، مشارکت و اتحاد و وحدت و ما متحد هستیم، به این معنا که مراحل اولیه را پشت سر گذاشته ایم و از آنجایی که دو کشور متحد یکدیگر هستند ما متناسب با سطح این روابط در حال توسعه روابط بین خود هستیم.

سفیر ایران در دمشق افزود: سوریه بدون تغییر استراتژی مرحله اصلی جنگ میدانی علیه این کشور را پشت سر گذاشته است، استراتژی دشمن شکست دولت سوریه، سقوط آن و تجزیه کشور بود و این استراتژی برخی از کشورهای استکباری نه تنها در برابر سوریه بلکه در برابر تعدادی دیگر از کشورهای بزرگ اسلامی بود که تصور می کردند که می توانند دولت های کوچک وابسته ای را از نظر امنیتی ایجاد کنند که توانایی هیچ تهدیدی را علیه آنها و رژیم صهیونیستی نداشته باشند . این استراتژی دشمن هنوز تغییر نکرده است، اما تاکتیک خود را برای اجرای آن تغییر داده است.

وی درباره نفتکش‌های ایرانی که از خاک سوریه وارد لبنان شدند نیز خاطرنشان کرد: این امر موید توانایی محور مقاومت در اجرای وعده‌های خود و ناتوانی محورهای دیگر است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 آذر 1400 - 14:36:57

دسته بندی :