پذیرش شکایات معترضان به نتایج انتخابات عراق

چهار شنبه 3 آذر 1400 - 9:58:4
پذیرش شکایات معترضان به نتایج انتخابات عراق

تهران - الکوثر : کمیسیون انتخابات عراق شکایت احزاب شکست خورده در انتخابات این کشور را پذیرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بحران نتایج انتخابات عراق پس از حکم روز دوشنبه شورای قضائی انتخابات مبنی بر شمارش مجدد دستی آراء شعبه‌های رأی‌گیری که نتایج آنها مورد مناقشه است و لغو نتایج رأی گیری برخی شعب، به خانه اول بازگشت.

کمیسیون انتخابات در صدد لغو نتایج انتخابات 18 درصد از کل حوزه های رای گیری است که به معنای تغییر اساسی در نتایج فعلی خواهد بود.

منابع بلندپایه بغداد دیروز گفتند کمیسیون انتخابات بار دیگر ناظران، نمایندگان نهادهای سیاسی و سازمان ملل متحد را به منظور شمارش دستی مجدد آرا دعوت کرده است.

این کمیسیون بعد از ظهر دیروز اعلام کرد تصمیم دارد صندوق های 870 مرکز رای گیری را بازگشایی و آراء را به صورت دستی شمارش کند.
بیانیه کمیسیون انتخابات پس از آن صادر شد که هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح  دوشنبه از لغو نتایج 10 هزار شعبه رای گیری سخن گفت.
العامری گفته بود: حکم مقامات قضایی مبنی بر ابطال (نتایج) شمارش آراء برخی حوزه های رأی گیری که ساعت شش تعطیل نشدند، منجر به ابطال نتایج بیش از شش هزار حوزه أخذ رأی می شود.

نتایج انتخابات چهار هزار شعبه أخذ رأی نیز به سبب وجود اثر انگشت های مکرر باطل خواهد شد که به معنای ابطال نتایج 18 درصد از کل حوزه های أخذ رأی خواهد بود.

این در حالی است که مقتدی صدر، رهبر «جنبش صدر» درباره اعمال فشار بر کمیسیون انتخابات هشدار داده است.

وی با صدور بیانیه‌ای گفت: «فشارهای سیاسی و امنیتی بر این کمیسیون را محکوم می‌کنیم. ما نباید در کار دستگاه قضائی و دادگاه و احکام آن دخالت کنیم. برخی می خواهند نتایج انتخابات را تغییر دهند تا از تشکیل دولت اکثریت جلوگیری کنند».


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 2 آذر 1400 - 20:24:57

دسته بندی :