شبکه الجزیره اعلام کرد :

رژیم صهیونیستی در مسیر برخورد با آمریکا درباره برجام حرکت می‌کند

چهار شنبه 3 آذر 1400 - 9:42:58
رژیم صهیونیستی در مسیر برخورد با آمریکا درباره برجام حرکت می‌کند

تهران - الکوثر : شبکه الجزیره گزارش داد: اسرائیل در مسیر برخورد با دولت آمریکا درباره توافقنامه هسته ای ایران حرکت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الیاس کرام خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس، درباره اظهارات مقامات اسرائیل علیه ایران، گفت: ما با حمله هماهنگ، برنامه ریزی شده و همسوی مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی اسرائیل روبرو هستیم و روشن است که زمان آن هم یک هفته پیش از بازگشت تهران به مذاکرات با قدرت های بزرگ، برنامه ریزی شده است.

میدان این حمله، کنفرانس امنیت و سیاست در دانشگاه هرتزلیا بود. پیام های اسرائیل کاملا روشن بود و نشان می دهد که اختلافاتی وجود دارد. شاید اسرائیل در مسیر برخورد با دولت آمریکا حرکت می کند.

این موضوع از سخنان نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل آشکار می شود که گفت اسرائیل در برابر مرحله پیچیده ای قرار دارد و شاید با نزدیکترین دوستانش درباره برنامه هسته ای ایران توافق نظر نداشته باشد و آزادی عمل خودش را در این باره حفظ خواهد کرد. منظور او از آزادی عمل در این زمینه، عملیات نظامی است. آمیکام نورکین فرمانده نیروی هوایی اسرائیل هم در این کنفرانس، به همین مسئله اشاره کرد. او گفت، نیروی هوایی اسرائیل از رهبران سیاسی خواسته است برنامه نظامی روی میز قرار دهند.
خبرنگار این شبکه افزود: روشن است که وزیر دفاع (جنگ)، نخست وزیر و نیز فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، در تعامل با پرونده هسته ای ایران و لزوم حفظ جدی گزینه نظامی به طور کامل هماهنگ عمل می کنند. آنها همچنین توافقنامه هسته ای را پیش از توافق برای بازگشت به آن رد می کنند. اسرائیل از هم اکنون می گوید این توافقنامه، برای آن الزام آور نیست و گزینه نظامی باید با قدرت روی میز قرار داشته باشد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 2 آذر 1400 - 19:59:18

دسته بندی :